|
| svátek má | | ·Daniela·
Zítra: Irma
Pozítří: Denisa
| | |
|
 | | 

|
Pohled na box očima Lukáše Konečného Vloil Lukaskon - Pátek, 20.07. 2007 @ 13:00:50 CEST
|
 Boxuji od svých 8 let, bude mi brzy 29 a mám za sebou hodně přes 200 duelů v amatérském ringu a 36 zápasů u profesionálů. Drtivou většinu jsem vyhrál, nikdy jsem neprohrál před limitem a mám za sebou mnoho úspěchů (medaile ze světových soutěží a tituly u profesionálů). V současnosti již začínám i s vedením tréninků pro veřejnost. Je jasné, že můj názor a znalosti ohledně tohoto sportu nemusí být dogma a nepovažuji se za všeználka, ale věřím, že předešlé řádky mě opravňují k vlastnímu názoru a jeho uveřejňování…
Bohužel po Sametové revoluci u nás tento sport (a s ním i další jako judo, zápas …) zažil znatelný útlum. Na sportovní scénu se dostalo mnoho nových bojových sportů, bojových umění a s nimi přišlo i mnoho nových trenérů. Bohužel velká část byla samozvaných. Když použiju slova Jana Nováka: hodně chlapů se ráno probudilo s tím, že jsou mniši ze Shaolinu a začali vést tréninky. Zároveň u nás mohl být provozován profesionální box, a tak od amatérů přecházeli boxeři kvalitní i nekvalitní s vidinou finančního zisku. V současnosti je tedy situace taková, že mnoho mladých lidí si při volbě sportu na klasický box ani nevzpomene. Věnují se raději kick-boxu, thai-boxu, karate a jiným bu. Nechci útočit na bs či bu, to bych byl i proti sobě, jelikož stejně velké množství z boxu vychází. Pokud chce být thai či kick-boxer opravdu kvalitní, navštěvuje kromě tréninků svého sportu i lekce klasického boxu. Ruce jsou velmi důležitou součástí a podle mého v tomto směru laického odhadu i procentuelně více využívané u ostatních bs/bu než kopy. Samozřejmě je i dostatek jiných sportů, které s boxem nemají společného nic. Přesto bych rád něco udělal pro tento krásný sport, který je v očích veřejnosti hodně podceňován, a proto vám zkouším promluvit do duše alespoň tímto způsobem.
Box a samozřejmě i ostatní b.s. jsou v očích veřejnosti vnímány chybně jako hrubé a nebezpečné sporty. Moje zkušenost je však právě opačná. Pokud se nám něco na tréninku stane, je to v 90% při fotbálku a podobně. Fotbalisté a hokejisté mají mnohem více úrazů. Je to dáno tím, že u bs očekáváte útok soupeře a jste na něj připraveni na rozdíl od fotbalu a hokeje, kde občas vidíme zákeřné fauly. Co se týče úmrtnosti, není na tom box také nijak kriticky. Bohužel jako ve většině ostatních sportů (mimo třeba motoristických) dochází ke ztrátám na životech výhradně jen při špatném zdravotním stavu, při podcenění problémů, či špatné prohlídce lékařů. Pokud již někdo zemře při zápase, jde o srdeční vadu, prasklou žilku v mozku atd. Také zde panuje milné mínění, že boxem se blbne. Nebudu tvrdit, že údery do hlavy jsou zdravé, ale pokud je boxer alespoň průměrné kvality nic, nehrozí. Mínění je dáno tím, že na tento druh sportu přijde mnoho ne zrovna inteligentních začátečníků. A kdo přijde blbej do tělocvičny, o moc chytřejší z ní neodejde. Je to sport pro tvrdé chlapy a bohužel láká i pouliční rváče a všelijakou jinou veteš. Na druhou stranu mám pocit, že právě v této době se toto mění k lepšímu. Na tréninky chodí i vysokoškoláci, manažeři, podnikatelé a poznávají, že jde čistě jen o sport, který jim utuží tělo i ducha. Z osobní zkušenosti vím, že pořádný trénink z vás agresivitu přímo vycucne a vy jste rádi, že dojdete domů na gauč k telce. Na nějaké rvačky venku pak chuť opravdu nemáte.
Dále v očích veřejnosti panuje mínění, že box je jednoduchý sport, minimálně v porovnání s kick, thai a podobně. Já boxuju a trénuju již 20 let a stále mám co zlepšovat a zdokonalovat. Chyby dělají i největší šampioni jako De La Hoya, Klitschkovci a další. Trénuju většinou 10x týdně. Naběhám měsíčně přes 150km, strávím hodiny před zrcadlem při zdokonalování techniky, skáču přes švihadlo, plavu, obouchávám spousty medicinbálů a snažím se rozbít hodně pytlů. K tomu přidejte měsíčně mnoho hodin sparingů, které jsou vždy nejlepším tréninkem … a stejně to nestačí k tomu být nejlepší Já osobně v tomto jednoduchost nevidím … Dobrý boxer musí být rychlý, silný, technicky zdatný a především takticky chytrý. Box jako sport tedy rozvíjí snad všechny dovednosti – rychlost, sílu, postřeh, psychickou i fyzickou odolnost, stáváte se i hercem, když se snažíte zatajit před soupeřem své nedostatky a mnoho mnoho dalšího. Logicky to málo co umíte (myslím tím útočit pomocí rukou na rozdíl od jiných bu/bs), velmi zdokonalujete. Jste připraveni útočit v nečekaných chvílích a svůj kryt máte téměř neprostupný. Já osobně mám zkušenosti se sparingy s kvalitním kickboxery (mistři republiky) z doby, kdy jsem nebyl ještě na této úrovni výkonnosti a bezproblému jsem vykryl všechny kopy (jednalo se pouze o high-kicky).
Pokud trénujete box déle, zaručuji vám, že v ringu necítíte bolest (vyjma úderů na břicho a žebra). Odboxoval jsem celý duel se zlomeným nosem a ani o tom nevěděl. Často jsem do ringu vstoupil s bolestivým zraněním, ale s úvodním gongem jsem na něj zapomněl a opět to začalo bolet až po jeho ukončení. Naučíte se bolest přijímat a tajit. Vše je o adrenalinu a překonávání vůle. Pokud někdy k něčemu dojde i mimo ring, nebudete se bát, budete umět přijmout rány i je rozdat. Zároveň nebudete takovéto situace vyhledávat a při různých šarvátkách z vás bude vyzařovat klid a odhodlanost, která minimálně u mě, hodně potencionálních provokatérů odradila Bohužel i box je závislý na jednotlivcích. Pokud narazíte na špatného trenéra či špatnou tréninkovou partu může se vám tento sport znechutit dříve než do něj proniknete. Hodně trenérů hledí jen na úspěchy a body v soutěžích. Nejen že se svěřencům nevěnují adekvátně, ale začátečníky po pár týdnech tréninku pouští do zápasů, aby jejich klub získal body. Tak jako jiné sporty se i box vyvíjí s časem a hodně trenérů již učí zastaralé a na dnešní dobu nepoužitelné techniky. Pokud se chcete tedy do nějakého klubu zajít podívat, snažte se prvně získat reference a třeba i na první trénink přijít jen jako divák.
Já se tímto sportem již vlastně živím. Nikdy jsem nechodil do práce a mojí prací je každodenní trénink a věci spojené s životem vrcholového sportovce. Asi od 16-ti let jsem boxem začal lehce vydělávat a již krátce po dovršení plnoletosti jsem byl finančně nezávislý na rodičích i přesto, že jsem ještě dlouho studoval. Ale mínění, že vydělávat sportem je sranda, je opět chybné. Je za tím spousta dřiny, ještě když jsem si ani v duchu nepředstavoval, že sport bude mým denním chlebem. A teď? Musíte trénovat 2x denně a to bez ohledu na únavu. I když se vám nechce a venku třeba prší musíte svých naplánovaných 15km odběhnout. Dvoufázový případně i třífázový trénink vás hodně unaví. Potřebujete spát v poledne, Vaše tělo potřebuje velký příjem tekutin a stravy a je logické, že to musíte doplňovat specielní doplňkovou stravou pro sportovce. Před zápasem musím zhubnout o hodně kilo. Bylo to už i 14kg během snad 5-ti týdnů. Musíte navštěvovat různé akce (autogramiády, besídky, shánět sponzory), jezdíte na dlouhá soustředění a jste často od rodiny a přátel. Nedokážu si představit chodit do stereotypní práce, ale dělníci či podnikatelé si zase neumí představit tuto dennodenní námahu.
Byl bych nerad, kdyby si někdo tento článek vykládal špatně. Není to v žádném případě míněno jako pošpinění ostatních bs a bu. Chci pouze oprášit BOX jako sport. Bohužel v současném českém i mezinárodním boxu je mnoho problémů. Amatérský box je na útlumu, v ČR chybí kvalitní trenéři a tím pádem nejsou ani potřebné výsledky. Spousta amatérů přechází k profíkům brzo a svoji kariéru tak ničí. Chybí podmínky pro přestupy do profesionálů a případné smlouvy mezi amatérskou asociací a profesionálními stájemi. U profíků je příliš asociací (velmi uznávané jsou jen 4: WBO,WBA,WBC a IBF). Dochází k poškozování boxerů rozhodčími a mnoho dalších závažných problémů … Věřím, že svůj sport znám dokonale a proto bych i o jeho problémech mohl mluvit hodně obsáhle.
Těžko říci co bych měl do podobného článku napsat, proto jsem to vzal pouze okrajově a pokud bude zájem rád se rozepíši k jednotlivým tématům podrobněji. Budu rád, když mi zašlete postřehy, náměty či kritiku a pokud bude zájem pustím se brzy do podrobných reportáží.
Možná témata:
- skladba boxerského tréninku
- porovnání boxu a ostatních bs/bu
- současné problémy boxu, organizačního i trenérského rázu
- zákulisí am. i profi boxu
- co obnáší život boxera
… a mnoho dalšího
No nedá mi to a musím si přeci jen trochu rýpnout - kladu si totiž otázku proč sportovci ve vrcholné formě při přechodech mezi sporty (myslím samozřejmě sporty boxu podobné) odchází v drtivé většině od kick a thai právě k boxu? Klasický boxer tento přestup udělá až na sklonku kariéry. Znáte odpověď?
O autorovi: Lukáš Konečný, profiboxer a začínající trenér, vyučuje box ve Fitness centru BBC Praha. Bližší informace naleznete na jeho internetových stránkách www.profiboxing.cz a e-mailu info@profiboxing.cz.
Foto: Radek Cihla
Video:
reportáž z pořadu Víkend, TV Nova
reportáž z tréninku v BCC, ČT 1
promo stáje SES 2006
profidebut Lukáše Konečného
|
|
| |
|
| Hodnocení článku | | Průměrné hodnocení: 4.80 Hlasů: 62

| | |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: qBrona - Pátek, 21.09. 2007 @ 16:13:50 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | Je sice fajn vykrýt všechny kopy na hlavu ale o ty přece nejde ;) |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: qBrona - Sobota, 22.09. 2007 @ 19:37:37 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | Nejde ale o kopy na hlavu ;) |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: Zizi - Pondělí, 16.02. 2009 @ 05:13:33 CET (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | není to JEN o kopech na hlavu... lowkicky taky končej zápasy :) nevím jestli na to narážel autor.. ale pravda to je :) nicméně na článku to nic nemění a box to nijak "neshazuje", jiný kraj jiný mrav řekněme... :) |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: Skateordie - Pátek, 27.07. 2007 @ 11:55:55 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | Velmi pekny clanok, len tak dalej |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: Skateordie - Sobota, 04.08. 2007 @ 16:29:54 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | Dobry den Lukas,
Chcel by som sa ta spytat ako je to s tebou a s doplnkami vyzivy??? Jedavas dajake??? Ake??? Dakujem za info |
|
|
Dotaz na trénink (Hodnocení: 1) Od: LiPai - Sobota, 18.08. 2007 @ 23:57:54 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | Děkuji za zajímavý článek, který mimo jiné dokazuje, že z boxu se rozhodně neblne :o), abych mluvil za sebe tak osobně nevidím mezi boxem a jinými bs či bu žádný rozdíl. A pod dobrým trenérem může být BOX skutečné BOJOVÉ UMĚNÍ.
Na Lukaskona bych měl dotaz případně námět na další článek. Zajímala by mě co nejpodrobnější skladba tréniku boxera amatéra (řekněme rekreačního boxera) a profíka. Pokud jde o profi trénink tak by mě i zajímalo jestli se nějak mění v závislosti na blížících se zápasech nebo v průběhu roku jeho skladba nebo se jede každý týden/den to stejné?
Děkuji za odpověď a přeji hodně zdaru při obnově cti a slávě boxu. |
Re: Dotaz na trénink (Hodnocení: 1) Od: lukaskon (info@profiboxing.cz) - Neděle, 19.08. 2007 @ 09:53:20 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.profiboxing.cz | Díky za pochvalu. Rozhodně bych box nezařazoval do BU, ale jde jen o věc názoru a asi i nepodstatnou. Jinak souhlasím, že je jedno jaký BS (BU) kdo dělá, zaleží však na trenérovi a na zapálení do tréninků. Dobrý a špatný party lidí nebo dobří a špatní trenéři jsou všude. Spousty lidí si zbytečně hraje na něco čím nejsou a nikdy nebudou.
Co se týče pokračování článku už o něm pomale přemýšlím a vidím to opravdu na skladbu tréninků a podobné věci. Pro mě to bude asi nejlehčí pokračování, nebudu muset u něj nijak fylosofovat :-) |
Re: Dotaz na trénink (Hodnocení: 1) Od: LiPai - Neděle, 19.08. 2007 @ 20:53:06 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | Děkuji za odpověď a se budu těšit na další články od tebe, u těch tréninků se prosím neboj rozepsat, zajímavé jsou všechny detaily(aerobní cviky, drilly na pytli/hrušce, posilování, sparing atd.) třeba i doplňky stravy a skladba stravy pokud je nějak odlišná od normální středoevropské kuchyně apod.(třeba jestli jsou mezi profíkama nějací vegetariáni), jestli jsou i různé styly boxu tak i to může být zajímavé se něco dozvědět. Je přínosem mít informace z první ruky.
K tomu jestli je box BU nebo BS jistě máš pravdu je to zcela jedno!!!:o) ale přeci formuje morálku a ducha cvičence a je starý víc než polovina asijských stylů co se dnes cvičí. Ale to je opravdu nepodstatné. |
Re: Dotaz na trénink (Hodnocení: 1) Od: lucifer66 (vampy@centrum.sk) - Čtvrtek, 13.03. 2008 @ 07:04:46 CET (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.homeoftchort.host.sk | | no to mate pravdu s tymi trenermy, zaujimalo by ma ci je sanca napr. nekvalitu trenera, a jeho nie velmy dobru schopnost nieco naucit, nahradit napr nejakym samostudiom, po nete je plno tych instruktaznych technik a pod (title box), a potom si to trenovat na treningu, neviem chodim tam sice iba kratko (na tren. boxu, zacalo to len teraz) ale v podstate, ani mi poriadne nevysvetlili boxersky postoj, ani tie dve priameuderi len tak sem tam okomentuju ze viac vytocit a pod..., a stale to iste dookola , svihadla medincimbali, zavazia, a mechy... ziadne nejake technyky uderu a pod, nato ze to je 3krat do tyzna, by som ocakaval ze po dvoch tyznoch uz ako tak budem na tom lepsie, no moznotrosku som si pretrenoval ten predny a zadny uder, a mam z toho buchania do mechoch aj vecsiu silu.. len ci to niekam vedie, v porovnani napr s ultimatami, tam som videl aj citil pokroky, kazdym jednym treningom, aprisiel som tam ako uplny amater, a hned sme sparovali, tam bolo vydno skusenost trenera... a za taky cas ako tu na boxe, tak si myslim ze moje bojove kvality boli ovela lepsie, ja to beriem aspon tak ze ked chodim tam na treningy tak som viac motivovany ako by som mal doma sam udierat do mecha, hoci som myslel ze trosku budem mat moznost potrenovat aj medzi sebou... ale asi by to chcelo od trenoerov si spravit nejake pedagogicke minimum :DD |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: Skateordie - Úterý, 31.07. 2007 @ 16:46:29 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | Nazdar Lukas, mam na teba jednu otazku. uzivas doplnky potravy??? Ake??? Dakujem za odpoved |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: lukaskon (info@profiboxing.cz) - Úterý, 31.07. 2007 @ 16:57:21 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.profiboxing.cz | | Samozřejmě, bez toho to nejde na vrcholove urovni. Používám výživu od firmy Nutrend a jsem spokojenej. Používám běžné věci na klouby, vitamíny, minerály a velké množství spalovačů tuku, bez kterých bych limit do váhy neudělal. |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: SiuLouFu (xuher@seznam.cz) - Pátek, 20.07. 2007 @ 14:31:30 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.kf-cn.com/ | Zdar a silu!
Po delsi dobe zase dobrej clanek na BU. Docela bych privital dalsi pokracovani - zejmena na tema skladba boxerskeho treninku a porovnani boxu a ostatnich bs/bu. |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: lukaskon (info@profiboxing.cz) - Pátek, 20.07. 2007 @ 16:14:42 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.profiboxing.cz | | No sepsat různé tréninkové metody, postupy či různorodost není problém, horší to už bude s porovnáváním s jinými BS/BU ... v této oblasti budu asi jen laik. Téměř výhradně jsem vždy dělal box. Proto asi je lepší psát pro mě jen o něm a porovnání ať si udělá každý sám. |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: SiuLouFu (xuher@seznam.cz) - Pátek, 20.07. 2007 @ 16:50:51 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.kf-cn.com/ | | Me by prave zajimal pohled boxera na dalsi BU. Pak bych k tomu clanku zalozil diskuzi a tam se k tomu kdyz tak vyjadri i Ti, co budou mit potrebu to okomentovat ci to nejak doplnit. Chtel bych znat Tvuj nazor treba na BU o kterych se zminujes v clanku. Jedna se hlavne o ty BU, ktere se v CR rozsirili po roce 1989 - Kung Fu, Muay Thai, Senda, kick box, ... Me by treba zajimalo, jak se koukas na Wing Chun, Tai Ji Quan, Shaolin a dalsi cinske BU. Zejmena co se tyka treninkovych metod, zazitych klise, pohadek, ... Mozna to par lidem pomuze a zacnou trenovat jinak, nebo si pridaj do svyho treninku par veci, co tam nejsou. Jen se priprav, ze to bude asi dlouha diskuze ... |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: toddb - Pátek, 20.07. 2007 @ 14:57:36 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | Velmi dobry clanek, skladba boxerskeho treninku a srovnani boxu a jinych BU/BS by me taky zajimalo. |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: luen (cfwckt@seznam.cz) - Pátek, 20.07. 2007 @ 16:17:56 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.wingcheun.org/ | | Ja bych snad jen upozornil na ta 4 videa v clanku. A povzbudil bych Lukase do dalsich clanku o tematech jez tady nastinil a tesim se na zajimavou diskuzi ... |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: Toman (t.michalek@centrum.cz) - Pátek, 20.07. 2007 @ 18:48:27 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://junglebjj.com | Bezva čtení. Obzvlášť o tom jak někteří už do té tělocvičny blbí přicházejí :-)
Lukáši užíval si někdy steroidy? Odpovědět prosím zašli přes PM, protože v profisportu se to želbohu v posledních letech bere skoro za standard |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: lukaskon (info@profiboxing.cz) - Sobota, 21.07. 2007 @ 11:30:36 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.profiboxing.cz | | No odpovím ti v diskuzi, soukroma zprava na to neni treba, snad ti to nevadi. Asi neznas moji postavu, protoze jinak by ti muselo byt jasne, ze steroidy jsem nepouzival :-) Dokonce nepouzivam ani creatin a aminokyseliny. Potrebuju udrzovat nizkou vahu a tyhle veci mi velmi rychle vahu zvedaj. Celkove jsem velmi zarytej antidopingar. Nikdy jsem nic nepouzival ani vzdalene. Myslim, ze v boxu se steroidy ani nepouzivaji. Je jasne, ze cim bohatsi staj tim vetsi pravdepodobnost dopingu. V profesionalnim boxu jsou i pravidelne antidopingove kontroly, ale bohuzel se vi dopredu kdy jsou a tim padem to lze naplanovat tak, aby dopingove latky nebyly nalezeny. Muzes mi verit a nemusis, ale neznam pripad (konkretni v soucasnosti), ze by nekdo z boxu bral. Ale samozrejme uz par boxeru chytili. Je jasne, ze spousta Americanu si dava, ale co presne a kdo presne to opravdu nevim. |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: Toman (t.michalek@centrum.cz) - Sobota, 21.07. 2007 @ 17:12:27 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://junglebjj.com | | Tvou postavu znám. A nemám důvod ti nevěřit. BTW: Postava nemusí vypovídat nic o tom zda dotyčný užívá steroidy viz. MMA Sakuraba x Royce Gracie, kdy Royce byl pozitivní. Nicméně díky za odpověď. Ať se ti daří. |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: marvin - Pátek, 20.07. 2007 @ 18:57:39 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | Parada presne toto tu chybalo.
lukas - dik, super clanok, velmi pekne si to napisal. Tesim sa na pokracovanie. Prajem pevne zdravie a malo zraneni. |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: diablik - Pátek, 20.07. 2007 @ 23:04:39 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | Clanok ma velmi pookrial pri srdci..tesim sa na dalsie.. Lukaskon-skutocny majster boxu.. |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: pm - Neděle, 22.07. 2007 @ 18:05:44 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.lghk.org | | bezva clanek, diky, tesim se na dalsi, predevsim skaldbu treninku, porovnani s jinym b.u./b.s, co obnasi zivot boxera atd. |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: Doktor - Pondělí, 23.07. 2007 @ 09:30:11 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | Frank Allen a Clarence Lu napsali pěkný článek, ve kterém srovnávají vnitřní bojová umění a západní box. Lze ho nalézt v archivu BU, jmenuje se Rychle a uvolněně. Pro ty, kdo ho nečetli, stačí jen několikrát kliknout. |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: skyth - Úterý, 24.07. 2007 @ 08:51:06 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | zajímavý článek,jen by to chtělo příště jít hlouběji.Na začátku uvádíte,že hodně bu/bs z boxu vychází,ale mě nenapadá jiný sport vyjma kickboxu,který by z boxu vzešel. |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: skyth - Úterý, 24.07. 2007 @ 17:03:06 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | Já jako laik bych řekl,že kickbox je efektivnější,už jenom proto,že se smí používat k útoku i nohy.V jednoduchosti je sice síla,jak se říká,ale podle mě,čím víc technik adept bu umí,tím se stává lepším bojovníkem. |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: pm - Středa, 25.07. 2007 @ 10:54:55 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.lghk.org | | ano, jako laik by si mozna rekl, ze ze vice technik = lepsi bojovnik, ale je to jeden z nejvetsich bullshitu v b.u. |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: skyth - Středa, 25.07. 2007 @ 13:04:01 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | aha takže podle tebe umět používat i lokty,kolínka,holeně,podrazy,páky,škrcení atd.je spíš na škodu,jo?Jsem laik v boxu,ale ne v budo.Cvičím už pár let tai ji,jeet kune do,nedávno jsem začal i s Wing chun a doma pravidelně mlátim do pytle.Nemůžu říct,že by mi to uškodilo,právě naopak.Je dobré rozvíjet se více směry.Každej tě obohatí o něco. |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: luen (cfwckt@seznam.cz) - Středa, 25.07. 2007 @ 16:32:51 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.wingcheun.org/ | Napsal jsi tohle: ale mě nenapadá jiný sport vyjma kickboxu,který by z boxu vzešel.
A to znamena jen jedno ... nevis o cem pises! Nechci se dohadovat, ale kdyz chce nekdo na kickboxu aspon trochu fungovat, tak chodi jeste na box ... jinak je bezsance ... se na to zeptej ... treba Lukase :-) |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: skyth - Čtvrtek, 26.07. 2007 @ 10:19:10 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | | To je ale práve to,o čem píšu,kdybys o tom aspoň trochu přemejšlel.. |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: sun (taijizlin@taijizlin.cz) - Úterý, 24.07. 2007 @ 08:37:15 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.taijizlin.cz | | Díky za pěkný článek, líbí se mi tvé názory vycházející z praxe, co se týká nebezpečnosti, inteligence i jednoduchosti při boxu a taky náročnosti tréninku profesionálního boxera. Přibližně kolik podobných nadšenců, kterým nadšení vydrží déle než pět let, jsi v Čechách potkal? Jaký důvod je, že přibíráš a pak musíš před zápasem shazovat? Je to nedodržení disciplíny nebo to je úmyslné? Neoslabuje se tím příliš organismus? |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: sun (taijizlin@taijizlin.cz) - Pondělí, 30.07. 2007 @ 09:08:09 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.taijizlin.cz | | Tož já taky ne. Právě proto se ptám profesionála, abych se dozvěděl jak to je. Radikální úbytek váhy má u mne vliv na fyzickou kondici, ale nedělám nic proti tomu, abych problémy neměl. Jsem tedy zvědavý, jak tenhle problém řeší profesinálové a taky jestli je nějaký důležitý důvod tohle zápas od zápasu podstupovat. |
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: lukaskon (info@profiboxing.cz) - Pondělí, 30.07. 2007 @ 13:14:55 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) http://www.profiboxing.cz | No s těma podobnýma nadšencema v boxu to je dost slabé. Rozhodně mezi ně patřil můj otec a dalších není mnoho. Není problém boxu zůstat věrný, ale být v něm aktivní sportovec to už je věc další. Dříve jsem takových znal mnohem více, ale ti už jsou starší. No abych nebyl zase až tak kritický tak v ČR bude podobných lidí třeba 30, na druhou stranu málo který předvádí adekvátní výkony.
S tou vahou to je jednoduché. Boxuju v co nejnižší možné váhové kategorii, kterou je můj organizmus schopen udělat a přitom předvést slušný výkon v ringu. V profesionálním boxu je velká výhoda, že se vážíme více jak 24 hodin před zápasem, takže hodně dojím a především dopiju. Musím si však dávat velký pozor, abych měl dostatek sil v zápase. Párkrát už jsem to pokazil. Do vyšší kategorie se mi nechce (jsou tam logicky větší údery), ale na druhou stranu by mi podobný přestup mohl i pomoci. Je to malá loterie. |
|
|
Re: Pohled na box očima Lukáše Konečného (Hodnocení: 1) Od: Falentynek - Neděle, 16.09. 2007 @ 00:38:46 CEST (O uživateli | Poslat soukromou zprávu) | pěkně napsaný článek!!!
(no box by mě i lákal, ale jsem citlivý na nos a dost by mi vadilo, kdybych si ho zlomil:) ) |
|
|
Re: Suwalki 341 (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Čtvrtek, 17.07. 2008 @ 10:09:20 CEST | |
|
|
Re: Suwalki 626 (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Pondělí, 21.07. 2008 @ 02:03:56 CEST | |
|
|
Re: Suwalki 865 (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Čtvrtek, 10.07. 2008 @ 05:13:03 CEST | |
|
|
Re: Suwalki 682 (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Středa, 23.07. 2008 @ 23:11:18 CEST | |
|
|
Re: Suwalki 369 (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Čtvrtek, 10.07. 2008 @ 12:40:35 CEST | |
|
|
Re: Suwalki 960 (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Středa, 09.07. 2008 @ 13:20:20 CEST | |
|
|
Re: Suwalki 150 (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Neděle, 20.07. 2008 @ 06:00:45 CEST | |
|
|
Re: Suwalki 707 (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Sobota, 12.07. 2008 @ 06:59:13 CEST | |
|
|
Re: Suwalki 461 (Hodnocení: 0) Od: Anonym - Čtvrtek, 10.07. 2008 @ 17:28:31 CEST | |
|
|
|