

-pavela píše:Niku, stát 3 roky v santishi je běžná praxe Xingyi, všichni starý žáci Du Fu Kuna tak začínali(proto nás za první rok zbylo tak málo) 3 roky jsme nedělali nic jinýho než rozcvičku a santishi(doplňováno základy jiben gong abychom se vůbec naučili chodit a stát) Kdo nechce tohle podstoupit tak ať na nejaký Xingyi radši zapomene, nebude stát za nic
pavela píše:Niku, stát 3 roky v santishi je běžná praxe Xingyi, všichni starý žáci Du Fu Kuna tak začínali(proto nás za první rok zbylo tak málo) 3 roky jsme nedělali nic jinýho než rozcvičku a santishi(doplňováno základy jiben gong abychom se vůbec naučili chodit a stát) Kdo nechce tohle podstoupit tak ať na nejaký Xingyi radši zapomene, nebude stát za nic
Harutomo_Yasumizu píše:Tady píší taky pohádky, takovouhle charakteristiku nemůže normální cvičenec nebo dokonce "mistr" ke svýmu stylu napsat, je mi z toho na blití:
http://www.kung-fucentrum.cz/index.php?menu=1&submenu=2
pavela píše:Luen, jasně že si rozumíme a jak sem dáváš ty skvělý smajlíky, já chci taky???
NIK píše:Pro Luen-Já sem pouze narážel na to že si psal že není něco v pořádku když někdo cvičí po dlouhý čas pro začátek pouze postoje atd.Přesně jak si psal-záleží na každém učiteli co své žáky učí.Ať si učí každý jak chce a jak uzná za vhodné.Ty to třeba vnímáš tak že "něco není v pořádku" a jiní to považují za důležité.Takový je život.Jo jinak Sun Lu tang zas tak dlouho mrtvý není.
Podle mě to byl těžkej frajer-lidi o jeho učení stály tak moc že byli schopni kuli tomu stát tři roky v san Ti Shi...
Prostě byl třída-žádná šlapka která by někomu dělala baviče. Pokud se žák chtěl něco naučit tak to musel dát dostatečně najevo-typická tradice některých škol.®ádný-naučim tě třeba padesát sestav-hlavně plať...Tim na nikoho nenarážim.Jen můj skromný pohled
NIK píše:No to sem rád že to sem píšeš.Aspoň Luen vidí že takový učitelé nevymřeli po Sun Lu Tangovi,ale že ještě sou!!!
Znám Sifu Du Fu Kuna i některé jeho žáky.Fajn škola
NIK píše:Jinak zkus Luenovi říct ať zajde za Du Fu Kun a řekne mu že "něco neni v pořádku" když učí tři roky jen to co si psal
defendu píše:Mě přijde ultravtipný jak jsi nezaznamenal,že mu to nikdo nevysvětloval.
luen píše:pavela píše:Luen, jasně že si rozumíme a jak sem dáváš ty skvělý smajlíky, já chci taky???
Ve firefoxu "Smiley Xtra 4" je tam cca. 2000 smajlíkůNIK píše:Pro Luen-Já sem pouze narážel na to že si psal že není něco v pořádku když někdo cvičí po dlouhý čas pro začátek pouze postoje atd.Přesně jak si psal-záleží na každém učiteli co své žáky učí.Ať si učí každý jak chce a jak uzná za vhodné.Ty to třeba vnímáš tak že "něco není v pořádku" a jiní to považují za důležité.Takový je život.Jo jinak Sun Lu tang zas tak dlouho mrtvý není.
Podle mě to byl těžkej frajer-lidi o jeho učení stály tak moc že byli schopni kuli tomu stát tři roky v san Ti Shi...
Prostě byl třída-žádná šlapka která by někomu dělala baviče. Pokud se žák chtěl něco naučit tak to musel dát dostatečně najevo-typická tradice některých škol.®ádný-naučim tě třeba padesát sestav-hlavně plať...Tim na nikoho nenarážim.Jen můj skromný pohled
Lado neřekl jsem, že cvičení postojů resp. nohou je na nic. Jen jsem poukázal na fakt, že se to často přecenuje a že se to často dál neposune (např. u Hladíka se také cvičí postoje...)..., ale problém je v tom ... co dálKdyby si všichni ulítávali jen na postojích, tak už by dávno kung fu možná neexistovalo
Je jedno jak dlouho je SLT mrtvý ... už nikomu neřekne jak a co myslel svýma výrokama, a proto nemá cenu si na nich ulítávat
O tom být prostitut (abych použil tvou terminologii) nebyla vůbec řeč
Často se v našich krajích setkávám s tím, že to u postojů začne a nikam dál se výuka nikdy neposune, protože postoje jsou přeci základ, NE
NIK píše:No to sem rád že to sem píšeš.Aspoň Luen vidí že takový učitelé nevymřeli po Sun Lu Tangovi,ale že ještě sou!!!
Znám Sifu Du Fu Kuna i některé jeho žáky.Fajn školaNIK píše:Jinak zkus Luenovi říct ať zajde za Du Fu Kun a řekne mu že "něco neni v pořádku" když učí tři roky jen to co si psal
SiuLouFu píše:Jo, myslim, ze to zni vcelku dobre. Navrhuji ten bod specifikovat tedy takto:
4. Porovnani teto metodiky s metodikou ostatnich stylu, konfrontace s okolim. Otazka sebestrednosti a arogance.
Takze zde je pracovni verze seznamu bodu (otazek), ke kterym by jsme se meli v diskuzi vyjadrit:1. Obecne a specificke principy pro dany styl.
2. Schopnosti, dovednosti a zkusenosti ktere jsou potreba k aplikaci techto principu.
3. Metodiku nacviku techto schopnosti a dovednosti. System pro ziskavani zkusenosti.
4. Porovnani teto metodiky s metodikou ostatnich stylu, konfrontace s okolim. Otazka sebestrednosti a arogance typicke pro dany styl.
5. Polemika o zazitych pravdach a mystifikacich k danemu stylu.
JRup píše:SiuLouFu píše:Jo, myslim, ze to zni vcelku dobre. Navrhuji ten bod specifikovat tedy takto:
4. Porovnani teto metodiky s metodikou ostatnich stylu, konfrontace s okolim. Otazka sebestrednosti a arogance.
Takze zde je pracovni verze seznamu bodu (otazek), ke kterym by jsme se meli v diskuzi vyjadrit:1. Obecne a specificke principy pro dany styl.
2. Schopnosti, dovednosti a zkusenosti ktere jsou potreba k aplikaci techto principu.
3. Metodiku nacviku techto schopnosti a dovednosti. System pro ziskavani zkusenosti.
4. Porovnani teto metodiky s metodikou ostatnich stylu, konfrontace s okolim. Otazka sebestrednosti a arogance typicke pro dany styl.
5. Polemika o zazitych pravdach a mystifikacich k danemu stylu.
Siu L.,
to, že mi někdo občas dává odpovědi, na které "nedosáhnu" neznamená, že je arogantní. Nehledal bych klíč pro aroganci podle stylů BU.
Pro získání odpovědí doporučuji prostudovat knihy:
1. Otázky a odpovědi (Chen Wei-ming).
2. Tajná předání rodiny Jangů.
3. The red book – Taijiquan explained (Dong Ying Jie).
Forma tohoto téma vyzní jako kampaň… Nicméně stav tzv. vnitřních stylů je takový jací jsou „lídři“ = ti co vedou a společnost. Z mého pohledu není v ČR nikdo skutečně kvalifikovaný, kdo by aktivně a cíleně vedl a učil tuto vysokou školu BU. Proto i ten stav a různá sdružení jejichž „tanečky“ postrádají principy, které znají běžně i tanečníci. Další věc je motiv cvičení, který není a ani nemůže být stejný jako kdysi a je zřejmý zejména u této části BU. Horizont cvičení má naprosto odlišný charakter.
Vzhledem k tomu, že si se Siu L. postavil do popředí hledání pravdy a nastavil i otázky, doporučuji obejít kolegy z Tvého sousedství, tj. např. Qin Min Tang, Zhai Hua, Jiří Hušek, Radek Kolář. Ti všichni dlouhodobě praktikují a vyučují tyto styly a zároveň tím nastavují „laťku“. Otázky jsi již zmínil. Zeptej se prosím jaký smysl pro ně má studium těchto stylů, koncept, metodika výuky, efetktivita. To není žert. Myslím, že závěr, který zde zveřejníš pomůže předejít mnoha osobním neshodám a dezinformacím.
Děkuji.
Pak jsem někde v textu také zahlédl rozvahu o šachové partii. Elegantní hra s dlouhou historií! Je to hra, proč nehrát (sparring). Elementární podstata však není v tom, že dva pohybují figurkami a snaží se vyhrát. Podstata je trochu dál! Toto jsou pouze nástroje. Miro věci studuje s touto perspektivou. Pro něho je to ta optimální cesta. Pro někoho jiného zase efektivní „fighting“ či sebeobrana. Neberu to ani jednomu!
Zdraví, J.
JRup píše:Otázky jsi již zmínil. Zeptej se prosím jaký smysl pro ně má studium těchto stylů, koncept, metodika výuky, efetktivita.
xavier píše:JRup píše:Otázky jsi již zmínil. Zeptej se prosím jaký smysl pro ně má studium těchto stylů, koncept, metodika výuky, efetktivita.
Ta efektivita vnitrnich stylu by me taky zajimala. Kazdy mistr ti rekne, ze to efektivni je. Dnes uz moc vyzivatelu neni, aby se to vyzkouselo. Bohuzel (alespon u nas v CR) neverim, ze jsou vnitrni styly efektivni. Treba me muze nekdo vyvest z omylu a dolozit nejakou skutecnost...
Zpět na bojová umění a sporty obecně
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků