Učitel BU

kung-fu, wu-šu, tchaj-ťi, JKD...

Moderátor: pm

Příspěvekod patrik » stř 12. črc, 2006 9:09

Atilius píše:Z jednoho treninku nemas sanci poznat, kdo je a kdo neni dobry ucitel. Dokonce bych rekl, ze u veci, o ktere nemas ani paru (mysleno obecne) nemas sanci zjistit, jestli je ucitel dobry, v pripade, ze jich nezkusis vic. Ano, je tezke poznat dobreho ucitele. A veci, ktere popisujes muzou a taky nemusi byt soucasti sirsiho celku vyuky. Ale to uz je ciste teoretizovani.


Pochopitelně, byl to zase jen příklad, tedy zkušenost. Ale tady zažívám učitele, co se na tom jednom tréninku předvádí - snaží se zalíbit hostu, návštěvě. Tohle jsem popsal pro představu. Doporučuji proto, aby ses poptal lidí, co to dělají dlouhodobě, viz rada z ICQ, co jsem Ti dal včera.

Poptej se lidí, co cvičej v JPN dlouhodobě a který znáš.

Atilius píše:...to pak neni dobry ucitel. tezko muze ucit neco dobre, kdyz to sam neumi, imho


Ale o tom tady mluvím od začátku. Pouze jsem upozornil na to, že se přeceňuje/nadsazuje jakási schopnost "předávat" vědomosti :) po našem.

Atilius píše:
patrik píše:Taky zkouším dobře učit. V tomhle se shodnu s tím, co psal romantimpl. Je to proces, na kterém dělám... a řekl bych, že snad každej učitel.


A tohle me tedy opravdu zajima. Jak "zkousis" dobre ucit? Co to znamena?


To bych pls nechal na lidech, kteří u mně cvičí... Nebudu tu psát, jak jsem lepší a lepší a už nedělám to, či ono a jakej jsem boží člověk :D

Taky si se mnou necvičil, takže proč to rozebírat - a navíc, kdybys cvičil, taky to bude jen jeden trénink, na jehož základě "nemáš šanci poznat... atd"

Patrik
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

 

Příspěvekod Gino » stř 12. črc, 2006 9:17

patrik píše:
Atilius píše:
patrik píše:Taky zkouším dobře učit. V tomhle se shodnu s tím, co psal romantimpl. Je to proces, na kterém dělám... a řekl bych, že snad každej učitel.


A tohle me tedy opravdu zajima. Jak "zkousis" dobre ucit? Co to znamena?


To bych pls nechal na lidech, kteří u mně cvičí... Nebudu tu psát, jak jsem lepší a lepší a už nedělám to, či ono a jakej jsem boží člověk :D

Patrik

Atilius:... ja pod patrikem cvicil jen jeden seminar, na jehoz zaklade nemam moznost poznat... ja vim, ale... zazil jsem ho osobne, neznal jsem ho do te doby a system vedeni vyuky mi i behem jedineho seminare dal vic, nez spousta seminaru jinde.

Par seminaru a ucitelu jsem zazil... a opet podle svych zkusenosti muzu jen podepsat, ze patrik se snazi ucit dobre. A vychazi mu to.
Gino
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1831
Registrován: stř 07. dub, 2004 23:00
Bydliště: Uz zase CR

Příspěvekod Atilius » stř 12. črc, 2006 9:27

Atilius píše:
patrik píše:Taky zkouším dobře učit. V tomhle se shodnu s tím, co psal romantimpl. Je to proces, na kterém dělám... a řekl bych, že snad každej učitel.


A tohle me tedy opravdu zajima. Jak "zkousis" dobre ucit? Co to znamena?


To bych pls nechal na lidech, kteří u mně cvičí... Nebudu tu psát, jak jsem lepší a lepší a už nedělám to, či ono a jakej jsem boží člověk :D

Taky si se mnou necvičil, takže proč to rozebírat - a navíc, kdybys cvičil, taky to bude jen jeden trénink, na jehož základě "nemáš šanci poznat... atd"
[/quote]

Ja jsem nechtel vedet, jake delas pokroky. Ale co znamena "zkouset" dobre ucit? Pises, ze to je proces, na kterym delas? Jak na nem delas? Me nezajima hodnoceni tvych zaku, protoze,a to mas pravdu, bude od tebe neobjektivni. Ale zajima me, co ty konkretne delas pro to, abys byl lepsi ucitel? A kdyz uz neco nedelas, jak jsi prisel na to, ze to neni dobre? (mam na mysli samozrejme tu ucitelskou cast)
Atilius
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte 07. úno, 2006 0:00

Odezva uceni

Příspěvekod mikeone » stř 12. črc, 2006 9:38

Je celkem tezke zjistit sam na sobe, jestli zpusob, jakym clovek vyucuje, neco lidem dava. Problem je asi hlavne v tom, ze se to neukaze hned, ale az v delsim casovem horizontu.
Prubezne se treba snazim sledovat na nasich seminarich, jake chyby delaji lidi obecne, jake chyby delaji spolecne nebo urcita skupina z urciteho dojo, a zase naopak co vsichni nebo nejaka skupina dela v porovnani s ostatnima dobre. Pak si vetsinou o te konkretni casti promluvim s uciteli te ktere skupiny nebo jedu k nim na seminar, kde to jejich ucitel vede. Tam se snazim odkoukat cviceni na tuhle oblast zamerenou a pak zase nastava mezidobi, kdy se to snazim zaclenit do vlastniho treninku, pak do vyuky a pak sleduju, jestli to s lidma neco udelalo.
Vzdycky je to na etapy, rychle se daji vysledky videt jen na pochopeni jednotlivych kihon technik a to zase neni z hodiny na hodinu, ale spis v ramci mesice (a hlavne kdyz se technika nejakou dobu treba nepouziva a pak se k ni vracime). Co se tyce principu konkretnich BU, tam je to na lidech videt jeste v podstatne delsim obdobi, vyhoda zase je, ze k nauceni nejakeho principu nevede jen jedna cesta. Pro me jako ucitele to pak znamena vedet o moc vic a nebyt "jednu kapitolu" :-)) pred studenty. A je mi uplne jasne, ze kdyz jsem zacinal s pokusy o vyuku, byl jsem presne takhle daleko "pred" studenty :-).
mikeone
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 20. bře, 2003 0:00

Příspěvekod patrik » stř 12. črc, 2006 9:44

Atilius píše:Ja jsem nechtel vedet, jake delas pokroky. Ale co znamena "zkouset" dobre ucit? Pises, ze to je proces, na kterym delas? Jak na nem delas? Me nezajima hodnoceni tvych zaku, protoze,a to mas pravdu, bude od tebe neobjektivni. Ale zajima me, co ty konkretne delas pro to, abys byl lepsi ucitel? A kdyz uz neco nedelas, jak jsi prisel na to, ze to neni dobre? (mam na mysli samozrejme tu ucitelskou cast)


Ale já vím, cos napsal a na co se ptáš... a odpověď zůstává stejná.

Patrik
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

Příspěvekod yin » stř 12. črc, 2006 9:58

patrik píše:
Prostě a znovu. Kdo, od koho, co chce? Chce mě učitel za každou cenu, jako svého žáka, nebo se chci já od toho učitele něco naučit a stát se jeho žákem?


BINGO :!:
yin
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 78
Registrován: úte 10. led, 2006 0:00

Příspěvekod Atilius » stř 12. črc, 2006 10:20

yin píše:
patrik píše:
Prostě a znovu. Kdo, od koho, co chce? Chce mě učitel za každou cenu, jako svého žáka, nebo se chci já od toho učitele něco naučit a stát se jeho žákem?


BINGO :!:


Museji chtit oba, imho.
Atilius
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte 07. úno, 2006 0:00

Příspěvekod Atilius » stř 12. črc, 2006 10:22

patrik píše:
Atilius píše:Ja jsem nechtel vedet, jake delas pokroky. Ale co znamena "zkouset" dobre ucit? Pises, ze to je proces, na kterym delas? Jak na nem delas? Me nezajima hodnoceni tvych zaku, protoze,a to mas pravdu, bude od tebe neobjektivni. Ale zajima me, co ty konkretne delas pro to, abys byl lepsi ucitel? A kdyz uz neco nedelas, jak jsi prisel na to, ze to neni dobre? (mam na mysli samozrejme tu ucitelskou cast)


Ale já vím, cos napsal a na co se ptáš... a odpověď zůstává stejná.

Patrik


Jenze podle me odpovidas na neco jineho. Jde mi o to, jestli ses pedagog samouk nebo to ma nejaky system? Sice rikas, ze je pedagogicka cast precenovana, ale jako se velmi tezko naucis sam BU, tak se podle me sam tezko naucis ucit...
Atilius
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte 07. úno, 2006 0:00

Příspěvekod patrik » stř 12. črc, 2006 10:25

Atilius píše:Jenze podle me odpovidas na neco jineho. Jde mi o to, jestli ses pedagog samouk nebo to ma nejaky system? Sice rikas, ze je pedagogicka cast precenovana, ale jako se velmi tezko naucis sam BU, tak se podle me sam tezko naucis ucit...


Martine odpovídám přesně na to, na co se mně ptáš. ®e Ti ta odpověď nestačí není můj problém.

Ne, nejsem samouk.

Patrik
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Mantis » stř 12. črc, 2006 11:03

Tedy, nevím, co si o tom mám myslet, samouk nesamouk, jaký to má vliv??? To jako že mistři BÚ na celém světě bez rozdílu musí mít pedagogickou fakultu? Lidi neblbněte, 99% všech MA učitelů JSOU samouci, ale pozor, každý si sám prošel dlouholetou výukou a pokud není úplně mimo, musí se naučit určitému systému výuky, protože se prostě sám učil. No a to co mu sedí dá do svého systému výuky, stejně jako techniky, které mu vyhovují bude více preferovat ve svém bojovém stylu.
A co se týče kvality. Co to je? Prošel jsem taky pár stylů a seminářů, každý učitel je jiný, někdo vysvětluje vše dodetailu, jiný neřekne takřka nic. Co je dobře? Ten první nenechá žáka dělat chyby a má rychle úspěch, ten druhý má pomalejší postup u žáků, protože nechává více iniciativy a přemýšlení na nich. Jeden učí déle základy, jiný rychleji jde na boj. Co je lepší?

Každý z nás si stejně hledá učitele, který mu sedne, pokud tento učí styl, o nějž máme zájem. Pokud je vše OK, nebudeme se stejně nijak vážně zajímat pedagogikou toho učitele. Pokud poznám, že mě tento člověk sedí a dokáže mě SVÝM způsobem naučit, co je špatně?

Mantis
Mantis
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 203
Registrován: úte 03. srp, 2004 23:00
Bydliště: UK

Předchozí

Zpět na čínská bojová umění a sporty...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron