Učitel BU

kung-fu, wu-šu, tchaj-ťi, JKD...

Moderátor: pm

Příspěvekod m-pet » úte 11. črc, 2006 11:50

K těm učitelským schopnostem mě napadlo, proč třeba asi nejlepší fotbalista historie PELE není trenérem Brazílie a Brazílie není pokaždé mistrem světa ve fotbale.
m-pet
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 13. dub, 2006 23:00

 

Příspěvekod patrik » úte 11. črc, 2006 12:12

m-pet píše:K těm učitelským schopnostem mě napadlo, proč třeba asi nejlepší fotbalista historie PELE není trenérem Brazílie a Brazílie není pokaždé mistrem světa ve fotbale.


Tak jednak fotbal není totéž, co budó.
Potom být nejlepší fotbalista historie Pelé být může, ale změřitelné to není... a být pokaždé mistrem světa přece není o tom, že jsme pokaždé nejlepší nebo nejsme...

Ve fotbale můžeš hrát skvěle, celej zápas... 90 minut a v první minutě prodloužení nějaká guma kopne do balónu a je konec :) Znamená to, že nejsi nejlepší? ®e Tvůj tým je špatnej?

Navíc, Pelé asi dostal jinou nabídku, jak vydělávat peníze :) navíc, v národním týmu Brazílie asi nikdo neučí hráče, jak se hraje fotbal IMHO už to umí. Trenér je má dávat do kupy - vytvořit fungující tým.

Krom toho, dneska trenér může být prostě menežr... viz Holandsko.

Prostě tohle srovnání mi nešmakuje, srry.

Patrik
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

Příspěvekod hellas » úte 11. črc, 2006 12:14

a krom toho byl nejlepší MARADONA :lol:
hellas
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1813
Registrován: čtv 15. črc, 2004 23:00

Příspěvekod patrik » úte 11. črc, 2006 12:17

hellas píše:a krom toho byl nejlepší MARADONA :lol:


Maradona byl dobrej brankář. Ve vápně na něj s rukama nikdo neměl :)

Ale IMHO byl nejlepší fotbalista Bruce Lee a Karel Gott

Patrik
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Atilius » úte 11. črc, 2006 15:31

patrik píše:Souhlasím s tím, co píšeš výš s tím, co je optimální, ale zároveň bych nepřeceňoval nějaké ty předpokládané pedagogické schopnosti.

Patrik


No, myslim Patriku, ze nemas pravdu, imho. pedagogicke schopnosti jsou velmi dulezite. Na vlastni kuzi jsem si zkusil a videl, kdyz se delaji zamerne chyby (velmi vyrazne) a ukolem bylo je identifikovat a odstranit. Jenze s tou hlavni chybou, predvadenou, se vetsinou objevily i dalsi podruzne a ukazalo se, ze je velmi obtizne identifikovat tu hlavni a pomoci cvicenci k tomu, aby ji rychle a efektivne odstranil. I presto, ze bylo vsem naprosto jasne, ze to, co se predvadi je blbe.
Atilius
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte 07. úno, 2006 0:00

Příspěvekod patrik » úte 11. črc, 2006 16:29

2Atilius

Prostě to IMHO vidíš po našem. To pan učitel řekne, co máme dělat a my to děláme, on nás opraví a po pár dnech a pár hodinách tréninku se to, co umí on, naučíme. Pan učitel dělá všechno proto, aby se nám to učilo dobře. Používá nejmodernější metody a milé postupy :) Jako nějakej moderní menežerskej kurz, nebo jazykovej.

Mno a já to zase vidím jinak, to dá rozum, taky na základě nějaký zkušenosti.

Patrik
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

učitelování

Příspěvekod romantimpl » úte 11. črc, 2006 18:47

Jo a Zidane je zase dobrej hlavičkář. :wink:

Učitelování jakožto druh komunikace je dovednost a jako taková se dá pěstovat a vylepšovat stejně jako kung-fu. Komu leží jeho učitelování na srdci, tak se mu časem musí trochu podívat na zoubek.
romantimpl
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 19. čer, 2005 23:00

Učitelské schopnosti

Příspěvekod Toranaga » úte 11. črc, 2006 21:21

Víte, jsem tady zase po dosti dlouhé době a nejsem si zcela jist, jestli s některými z vás mohu souhlasit. Technická vyspělost - ať už začátečníků, pokročilých cvičenců, nebo mistrovských stupňů, pokud trváte na tomto rozdělení - je jedna stránka věci, schopnost tyto věci předat dále je něco docela jiného.
V rámci svého technického růstu znáte svoje schopnosti, možnosti a pracujete sami na sobě podle toho, jak na sobě pracovat chcete. Pokud ale komukoliv předáváte, nebo se pokoušíte předat svoje znalosti, dovednosti a zkušenosti, nepracujete sami se sebou - pracujete s jiným člověkem a pokud alespoň přibližně neodhadnete jeho možnosti, schopnosti a vůli, nemůžete být dobrým učitelem, byť byste měli techniku sebelepší. Nezapomínejte, že mít trpělivost a schopnost vyložit a ukázat jednu věc tak, aby byla pochopena správně při učení jiného člověka, se nenaučíte v žádné kata, učitele z vás neudělá Dan...
Toranaga
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 06. říj, 2005 23:00

Re: Učitelské schopnosti

Příspěvekod Sennin » úte 11. črc, 2006 21:37

Toranaga píše:Víte, jsem tady zase po dosti dlouhé době a nejsem si zcela jist, jestli s některými z vás mohu souhlasit. Technická vyspělost - ať už začátečníků, pokročilých cvičenců, nebo mistrovských stupňů, pokud trváte na tomto rozdělení - je jedna stránka věci, schopnost tyto věci předat dále je něco docela jiného.
V rámci svého technického růstu znáte svoje schopnosti, možnosti a pracujete sami na sobě podle toho, jak na sobě pracovat chcete. Pokud ale komukoliv předáváte, nebo se pokoušíte předat svoje znalosti, dovednosti a zkušenosti, nepracujete sami se sebou - pracujete s jiným člověkem a pokud alespoň přibližně neodhadnete jeho možnosti, schopnosti a vůli, nemůžete být dobrým učitelem, byť byste měli techniku sebelepší. Nezapomínejte, že mít trpělivost a schopnost vyložit a ukázat jednu věc tak, aby byla pochopena správně při učení jiného člověka, se nenaučíte v žádné kata, učitele z vás neudělá Dan...


Tak tomuto příspěvku tleskám...UPŘÍMNĚ!!! Toranaga napsal dobrou myšlenku, které by se měli učitelé/mistři držet...
Marek Pszczolka
Jeet Kune Do CZ
http://www.jeetkunedo.cz/
Uživatelský avatar
Sennin
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 786
Registrován: úte 03. čer, 2003 23:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Gino » úte 11. črc, 2006 21:57

Podle sebe soudim tebe...

Obcas mi to hlaholeni a prednaseni pedagogickych schopnosti pripada jako omluva pro vlastni nedostatecnou technickou vyspelost.

Vim z vlastni zkusenosti, ze u nekterych lidi tomu tak je. Takove pak clovek tezko presvedci o opaku, nebo o trochu jinehom nahledu, ktery tady prezentuji ti "jini" s kterymi se tu nesouhlasi...

Cest a respekt tem, co umi a umi i naucit.

PS: patrik tu uverejnoval odkaz na mamushiho clanek... v te diskuzi je videt, ze jsem byl take takovy... nejaky cas ubehl a vidim veci jinak.
Gino
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1831
Registrován: stř 07. dub, 2004 23:00
Bydliště: Uz zase CR

Příspěvekod Toranaga » úte 11. črc, 2006 22:12

Omlouvám se, Gino, že jsem si zde dovolil zahlaholit, už se to tedy nebude opakovat. Mimochodem, pokud jeden ze dvou soupeřů prohraje v souboji, jsi si skutečně jist, že se jedná o jeho nedostatečnou technickou vyspělost?
Toranaga
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 06. říj, 2005 23:00

Příspěvekod Gino » úte 11. črc, 2006 22:39

Toranaga píše:Omlouvám se, Gino, že jsem si zde dovolil zahlaholit, už se to tedy nebude opakovat. Mimochodem, pokud jeden ze dvou soupeřů prohraje v souboji, jsi si skutečně jist, že se jedná o jeho nedostatečnou technickou vyspělost?


Nevim proc se omlouvas. Ja tu jen nadhodil VLASTNI zkusenost, tykajici se me osoby, podporenou i zminovanym linkem na ma vlastni slova. Nebyl to utok na nikoho, jen myslenka.

Add soupereni - nepochopil jsem moc souvislost, ale jsem si temer jist, ze v jakemkoli zapase, nebo boji vubec nezalezi jen na technicke vyspelosti. Ale to si urcite myslis taky, ne?

Jestli se nekoho dotklo me prirovnani, tak se omlouvam, ale zduraznuji po treti - vlastni zkusenost.

Jinak osobne souhlasim s tim, co napsal roman vyse "Učitelování jakožto druh komunikace je dovednost a jako taková se dá pěstovat a vylepšovat stejně jako kung-fu. Komu leží jeho učitelování na srdci, tak se mu časem musí trochu podívat na zoubek" Tahle schopnost se pestuje take v dojo, nejen u lavic na fakulte.
Gino
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1831
Registrován: stř 07. dub, 2004 23:00
Bydliště: Uz zase CR

TV

Příspěvekod Toranaga » úte 11. črc, 2006 23:36

Gino, nesouhlasím. Učitelem se nikdo nestává, ten dar buď máš, nebo nemáš - pokud ho máš, potom ho můžeš rozvíjet a pokud ho nemáš, můžeš dosáhnout v tom směru nějaké úrovně, ale ta bude poněkud diskutabilní, podobně jako je tomu i v jiných oblastech lidského konání; stejně tak většina cvičenců nedosáhne mistrovských stupňů.
Skutečně, zajímal by mě Tvůj pohled na pojem "nedostatečná technická vyspělost". Děkuji předem za vysvětlení.
Toranaga
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 28
Registrován: čtv 06. říj, 2005 23:00

Příspěvekod yin » stř 12. črc, 2006 5:56

patrik píše:Prostě to IMHO vidíš po našem. To pan učitel řekne, co máme dělat a my to děláme, on nás opraví a po pár dnech a pár hodinách tréninku se to, co umí on, naučíme. Pan učitel dělá všechno proto, aby se nám to učilo dobře. Používá nejmodernější metody a milé postupy :) Jako nějakej moderní menežerskej kurz, nebo jazykovej.

Mno a já to zase vidím jinak, to dá rozum, taky na základě nějaký zkušenosti.


Souhlasím s Patrikem...
Jsou známi i učitelé, kteří prostě jen "mlátili" svoje žáky. Chen Man ching psal v knize "There are no secrets" že cvičil se svým učitelem Yang Cheng fu tuej šou pouze 2x v životě. Pokaždé zůstal ležet u zdi na zemi prakticky v bezvědomí... Je to extrém, rozhodně, ale myslím, že to ilustruje myšlenku.
Není cílem života učitele někoho něco naučit, ale cílem žáka něco se naučit. Pedagogické schopnosti jsou možná důležité pro rychlejší rozvoj žákových schopností, nicméně nejsou nezbytné...
yin
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 78
Registrován: úte 10. led, 2006 0:00

Příspěvekod Atilius » stř 12. črc, 2006 7:43

No, asi s vama nemuzu uplne souhlasit

patrik píše:Prostě to IMHO vidíš po našem. To pan učitel řekne, co máme dělat a my to děláme, on nás opraví a po pár dnech a pár hodinách tréninku se to, co umí on, naučíme. Pan učitel dělá všechno proto, aby se nám to učilo dobře. Používá nejmodernější metody a milé postupy :) Jako nějakej moderní menežerskej kurz, nebo jazykovej.

Mno a já to zase vidím jinak, to dá rozum, taky na základě nějaký zkušenosti.


Podle tehle uvahy to na me pusobi tak, ze kdyz delam tradicni BU, ucim se ho i tradicnim zpusobem. No, neco na tom je, ale na druhou stranu - vsechno se vyviji. A podle tehle uvahy bychom brambory okopavaly jeste a jen motykou, protoze je to tradicni zpusob pestovani. Taky je lze vypestovat.


btw, soucasti spravne vyuky a pedagogickeho postupu nemusi byt nutne "mile postupy"

btw2, nevyhovujou ti moderni "menezerske" kurzy? kolik jsi jich absolvoval? - no nic, to je OT.


yin píše:Není cílem života učitele někoho něco naučit, ale cílem žáka něco se naučit. Pedagogické schopnosti jsou možná důležité pro rychlejší rozvoj žákových schopností, nicméně nejsou nezbytné...


Jestlize neni cilem ucitele neco naucit sveho zaka, pak se zak nic nenauci. jestlize cilem zaka neni neco se naucit, tak se taky nic nenauci. Jestli si tady nekdo z vas mysli, ze se ziskanim technickeho stupne zaroven ziskal "akreditaci" a schopnost ucit, tak je imho naivni.
Atilius
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte 07. úno, 2006 0:00

Příspěvekod JRup » stř 12. črc, 2006 8:08

Zdar všeci,

při výuce BU je podstatné:
- učitel má co učit (je dobrý v BU)
- učitel chce učit a má zájem o žáka
- žák má zájem o učitele a o to co učí
- pedagogika je zde více přirozená a není tak metodická jako na "fakultě".
Nicméně myšlenka a to co předává musí mít koncept a logiku. Ne, že učitel učí co chce, protože zrovna svítí sluníčko, ale pokud se včera zabýval A dnes by to mělo být znovu A, případně B a ne Z. Může klidně učit tradičně a beze slov, ale platí výše uvedené.
Co se často opomíjí je to, že učitel tím, že učí žáka učí zpětně sám sebe a ověřuje si principy, které i jemu mnohdy vyplynou až když je začne předávat.

J.
Naposledy upravil JRup dne stř 12. črc, 2006 10:20, celkově upraveno 1
JRup
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 296
Registrován: pon 20. bře, 2006 0:00

Příspěvekod patrik » stř 12. črc, 2006 8:21

Atilius píše:No, asi s vama nemuzu uplne souhlasit


To snad nikdo nechce, abys úplně souhlasil, ale IMHO už moc nepíšeme o tomtéž :)

Atilius píše:Podle tehle uvahy to na me pusobi tak, ze kdyz delam tradicni BU, ucim se ho i tradicnim zpusobem. No, neco na tom je, ale na druhou stranu - vsechno se vyviji. A podle tehle uvahy bychom brambory okopavaly jeste a jen motykou, protoze je to tradicni zpusob pestovani. Taky je lze vypestovat.


a

Atilius píše:btw2, nevyhovujou ti moderni "menezerske" kurzy? kolik jsi jich absolvoval? - no nic, to je OT.


Dovolil bych si zareagovat podobně - kolik si absolvoval "cvičení tradičních BU"? A nedostaneme se nikam.

Ty menežerské kurzy jsem dal jako příklad. Pár lidí, kolem toho jsem potkal, a pár "rad" dostal. A je mi z těch rad ve vztahu k BU na blití. Tobě by bylo taky, takže si myslím, že fakt popisujeme něco jiného.

Ohledně toho vyvíjení všeho a o okopávání motykou. Poslední dobou sleduji, jak si chceme mocí mermo všechno přizpůsobit, protože se vyvíjíme a už to není, co to bylo a potřebujeme jít kupředu a kdovíco.

Viz toto http://www.bojovaumeni.cz/bu/modules.ph ... =0&thold=0
a diskuze pod článkem.

Zajímavá je ta pasáž o vývoji k úpadku (mappó)

Atilius píše:btw, soucasti spravne vyuky a pedagogickeho postupu nemusi byt nutne "mile postupy"


Ale ty nám vyhovují ze všeho nejvíc, řekl bych. Stačí kouknout na masovost některých BU :)

Atilius píše:
yin píše:Není cílem života učitele někoho něco naučit, ale cílem žáka něco se naučit. Pedagogické schopnosti jsou možná důležité pro rychlejší rozvoj žákových schopností, nicméně nejsou nezbytné...


Jestlize neni cilem ucitele neco naucit sveho zaka, pak se zak nic nenauci. jestlize cilem zaka neni neco se naucit, tak se taky nic nenauci. Jestli si tady nekdo z vas mysli, ze se ziskanim technickeho stupne zaroven ziskal "akreditaci" a schopnost ucit, tak je imho naivni.


IMHO nikdo nenapsal, že technický stupeň = akreditace.

IMHO jsem já osobně napsal, že se radši budu učit u dokonalého technika, než u dokonalého pedagoga. A myslím, že se prostě tyhle domnělé pedagogické schopnosti zveličují. To je vše.

IMHO je skvělé, když je učitel výborný po technické stránce a zároveň dobře učí. (já takového učitele mám, řekl bych) Ale neznamená to, že být dobrý učitel je nezbytně nutné, proto abych někoho něco naučil. Paradox? Určitě. Jenže jednak jde o to, co to znamená "dobrý učitel" a co si pod tím představuji.

Zažil jsem trénink, kde výborný učitel kendžucu nesáhle dvě hodiny na meč a nic nikomu neukázal... a přesto kolem něj byli výborní žáci. Nebo, že učitel řekl - "cvičte" a ono se cvičilo. ®ádné opravy, žádné rady... co vidíš, to cvičíš, co pochopíš, to pochopíš. Nemluvím tu o mlácení studentů, ale i to, je forma, kterou někde mohou praktikovat... A jestliže ten někdo, kdo se nechá mlátit vidí, že ten učitel ho kamsi vede, zůstává a může být dobrým žákem. Naučí se.

Prostě a znovu. Kdo, od koho, co chce? Chce mě učitel za každou cenu, jako svého žáka, nebo se chci já od toho učitele něco naučit a stát se jeho žákem?

Taky zkouším dobře učit. V tomhle se shodnu s tím, co psal romantimpl. Je to proces, na kterém dělám... a řekl bych, že snad každej učitel. Ale trvám na tom, že se budu radši učit u výborného technika, než u skvělého pedagoga (jehož technika bude stát za vyliřkapsu - dodávám).

Patrik

P.S.
Nejsou tyhle bojový umění o něčem, jako překonat sám sebe? Překonat, nemyslím přečůrat :)
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Gino » stř 12. črc, 2006 8:30

Toranaga.... precetl uz sis to, na co jsem tu odkazoval kvuli vysvetleni toho, co ted pisu? Protoze mi pripada, ze stale nevis o cem mluvim...

Pro ilustraci... mel jsem 3.kyu, kdyz jsem zacinal ucit a byl jsem naockovanej prave tim, ze hlavni je muj zajem o lidi, hlavni je ta touha lidi neco naucit a to, ze na to mam papirove slozenou kvalifikaci. Proto jsem te odkazoval na tu starsi diskuzi... tak a ted uz si snad nemame v cem odporovat. Vazne si myslim, ze 3.kyu neni zrovna dostatecna technicka vyspelost.

A i kdyz dneska si myslim, ze skutecne hlavni je ta touha lidi neco naucit a mit o ne zajem (tady projevuji souhlas s JRup - spousta veci mi dosla az kdyz jsem je zacal ucit ostatni), tak precijen na vyuku tradicniho boj.umeni (byt tradicniho jen nazvem) je proste 3.kyu malo... ale uz bych to nechtel ventilovat dal.

Ale spis mi pripada, ze sis to vzal moc osobne, ze se o to tak vehementne snazis. Jestli ano, tak uplne zbytecne - psal jsem preci, ze mluvim z vlastni zkusenosti :wink:

PS: ale opet potvrzuji romana... za dva roky, co jsem ucil... se ma metodika rozhodne zlepsila a "trochu" jsem do toho nakoukl... je to proste o praxi, jako vsechno.
Naposledy upravil Gino dne stř 12. črc, 2006 8:34, celkově upraveno 1
Gino
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1831
Registrován: stř 07. dub, 2004 23:00
Bydliště: Uz zase CR

Příspěvekod yin » stř 12. črc, 2006 8:31

Někde tady je diskuze, kde se dělíme o gong fu přísloví.
Jedno z nich je, že SLOVO SI FU (učitele) STAČÍ NA 3 ROKY.
Nevím jestli je to dobré nebo špatné pedagogické vedení, ale pokud má žák trpělivě procvičovat co mu učitel řekne dokud si to neosvojí, je to podle mě správné.

Vysvětlovat příliš je občas na škodu. Méně někdy znamená více.
yin
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 78
Registrován: úte 10. led, 2006 0:00

Příspěvekod Atilius » stř 12. črc, 2006 8:57

patrik píše:
Ty menežerské kurzy jsem dal jako příklad. Pár lidí, kolem toho jsem potkal, a pár "rad" dostal. A je mi z těch rad ve vztahu k BU na blití. Tobě by bylo taky, takže si myslím, že fakt popisujeme něco jiného.

Potkat par lidi, dostat par "rad" je o nicem. Je potreba mit cely a uceleny kurz od slusne firmy (slusneho ucitele) a cloevku to muze pomoct. Ale to sem vazne nepatri.

patrik píše:Ohledně toho vyvíjení všeho a o okopávání motykou. Poslední dobou sleduji, jak si chceme mocí mermo všechno přizpůsobit, protože se vyvíjíme a už to není, co to bylo a potřebujeme jít kupředu a kdovíco.



Tohle, co pises uz je naprosto filozoficke a nema to s tim, jestli pouzivat moderni metody pedagogiky nebo ne, nic spolecnyho.




patrik píše:Zažil jsem trénink, kde výborný učitel kendžucu nesáhle dvě hodiny na meč a nic nikomu neukázal... a přesto kolem něj byli výborní žáci. Nebo, že učitel řekl - "cvičte" a ono se cvičilo. ®ádné opravy, žádné rady... co vidíš, to cvičíš, co pochopíš, to pochopíš. Nemluvím tu o mlácení studentů, ale i to, je forma, kterou někde mohou praktikovat... A jestliže ten někdo, kdo se nechá mlátit vidí, že ten učitel ho kamsi vede, zůstává a může být dobrým žákem. Naučí se.


Z jednoho treninku nemas sanci poznat, kdo je a kdo neni dobry ucitel. Dokonce bych rekl, ze u veci, o ktere nemas ani paru (mysleno obecne) nemas sanci zjistit, jestli je ucitel dobry, v pripade, ze jich nezkusis vic. Ano, je tezke poznat dobreho ucitele. A veci, ktere popisujes muzou a taky nemusi byt soucasti sirsiho celku vyuky. Ale to uz je ciste teoretizovani.

patrik píše:
...než u skvělého pedagoga (jehož technika bude stát za vyliřkapsu - dodávám).



...to pak neni dobry ucitel. tezko muze ucit neco dobre, kdyz to sam neumi, imho

patrik píše:Taky zkouším dobře učit. V tomhle se shodnu s tím, co psal romantimpl. Je to proces, na kterém dělám... a řekl bych, že snad každej učitel.


A tohle me tedy opravdu zajima. Jak "zkousis" dobre ucit? Co to znamena?
Atilius
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte 07. úno, 2006 0:00

PředchozíDalší

Zpět na čínská bojová umění a sporty...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků