WT-EWTO -zkoušky a semináře

kung-fu, wu-šu, tchaj-ťi, JKD...

Moderátor: pm

WT-EWTO -zkoušky a semináře

Příspěvekod Snoopy » pon 28. lis, 2005 9:40

Zdravim bojovníci!

Cca před dvěma měsíci jsem začal chodit na WT v Praze. Jsem u učitele, kterej je pod EWTO.. vzhledem k tomu že je to moje první BU, si nemužu soudit jak moc je výuka kvalitní, ale mám pocit že ví o čem mluví a i tady na foru o něm někdo psal, že je technicky dobrej... Celkově mi to vyhovuje a baví mě to. Ted přišlo ale jedno velký ALE.
Včera byl seminář se Sifu Konigem (nevim přesně jak se jeho jmeno píše). Bylo tam snad 200 lidí.. hrozně masová akce... bylo to v jedný větší tělocvičně, takže když sme měli svičit nebylo tam zrovna 2x místo... no dobře.. nevadí řikal sem si.. nějak se to dalo. Zarazila mě ale jedna věc - a to tak, že i když mě to baví, skoro sem přemejšlel jestli tam vubec budu chodit - snad všichni kdo tam byli jako začátečníci dostali první stupen - nikdo je nijak nezkoušel, cvičili stejně jako všichni. Učitelé sice procházeli řadama a občas někoho opravili když bylo potřeba (skoro u všech - a není na tom nic špatnýho když začnáme), bavili se s náma.. Sifu a jeho kolega z rakouska ukazovali spoustu věcí.. všechno fajn - až na to, že nikdo nikoho nezkoušel... sifu nemohl vědět komu podepisuje certifikát že má první stupen.. ne na všechny se stihl nějak víc podívat při normálnim běžnym cvičení... prostě dostali stupen za to, že přišli - resp. zaplatili..... (kdyby zaplatili a přišli až na konec pro certifikát, vyšlo by to nastejno - nikdo by o ničem nevěděl, nikdo by si nevšiml a bylo by to jedno).
Ještě chci poznamenat že mi nejde o ty peníze - seminář byl zajímavej, dal bych je klidně znovu - jde i o princip. Jaktože dostali stupně bez jakýhokoliv přezkoušení?? Jak daleko se dá takhle dostat a "nic" neumět??? Byli tam žákovský stupně 1-12. Neviděl sem že by kohokoliv z nich někdo nějak zkoušel (to jen abyste nemysleli, že se to týkalo jen prvních stupnů).