littleass píše:Proč se někde učí 20-30 sestav když původní systém obsahoval sestavy 3 a tehdejším borcům to stačilo v soubojích na život a na smrt...
To Littleass: Pokud chceš diskutovat je potřeba tu otázku položit konkrétněji. Je to příliš všeobecné, aby na to někdo reagoval a navíc se svým záměrem zde na fóru patrně neuspěješ. Věci se vyvíjí! Překvapení? Vždyť i včínské kultuře jsou moudra typu "jediná stálá věc je změna" apod. Proto jsem před časem trvdil, že je potřeba měnit přístupy a zamýšlet se nad efektivitou předání v rámci globální společnosti. Vztah žák-učitel již většinou není na denní bázi jako dříve. Informační a intelektuální úroveň lidí je také jiná. Proto stojí učitelé na křižovatce toho jak věci rozvíjet dál. Pohřbíme to umění nebo přijmeme výzvu 21. století? Jak pracovat se současným člověkem, aby metoda obsahovala oba důležité aspekty: 1. správnost, 2. efektivitu?
Vzhledem k tomu, že ses zabýval Xing yi, tak bys měl vědět jak Xing yi rozvinul mistr Wang Xiang Zhai a vznikl, tak Yi Quan. Co ho vedlo k této změně? A proč to vůbec měnil? Přední učitelé Yi Quan vyzívali k až vědeckému způsobu studia a rozvoje BU, vlastnímu vkladu-zájmu, k tomu, že by si učitelé neměli věci schovávat, tak, aby bylo možno daná umění posunout.
1. Nevím, kde se učí 20 sestav a původně byly 3. ©kola, kde se žák učí více stylů najednou (v rámci TBU) asi nebude mít dobré výsledky. Co zde bylo mnohokrát řečeno - inspiruj se mnohými styly, ale pracuj na jednom.
2. Jsou skutečně styly, které mají i několik desítek sestav a jiné zase méně než pět. To je v souladu s vývojem a metodikou daného systému. To souvisí se způsobem výuky dané školy-linie, bohatostí stylu a různých pojetí či aspektů v rámci daného stylu. Pak je potřeba rozumět proč tomu tak je a v čem je rozdíl.
3. Všeobecně lze říci a co je asi novinkou je to, že lidé díky absenci skutečně dobrého učitele, nedostatku tréninku a vlastního vkladu nevidí ovoce. Začínají mixovat různé věci nebo od daného stylu odcházejí. Pak je otázkou je-li daná změna postupem vpřed nebo vzad. Změna materiálu a změna v koceptu celé metodiky je citlivá věc i pro skutečného mistra.
4. Komerční přístup některých je prostě fakt, který tu prostě je a nemá ani smysl se s ním zabývat. Pokud je daná škola/učitel na skutečně profesionální úrovni a skutečně tě něčemu naučí, pak s komercí nemám problém. Horší je, když někdo svojí vychytralostí nebo nevědomostí inkasuje za kraviny. To však nezměníš.
Pokud bych přijal tvůj pohled, tak bych zašel do nejbližší boxérské školy a driloval těch "pět" technik, aby mi to fungovalo. V klasickém boxu u nás najdeš skutečně odborníky narozdíl od mnohých TBU. Co tedy hledáš?