Josef Mádl?

aikidó, aikidžucu, džúdó,džúdžucu, iaidó, karate, kempó, kendó, kjúdó, kobudó, nindžucu, sumó...

Moderátor: Picard

Příspěvekod patrik » pát 25. úno, 2005 10:00

j_madl píše:(...)nakonec, nevím, jestli si to pamatujete, ale známe se (...)


Neznáme... vyjma té mejlové korespondence. Snad jsme do sebe mohli vrazit na ulici, nebo se známe z nějakého dřívějšího života, ale jinak těžko.

j_madl píše:(...)Víte, je to na delší hovor, ale a´t již budete studovat jakékoliv množství autentických, nebo neautentických, tradičních či netradičních škol, nakonec stejně, vše co budete produkovat, bude jen způsobem Vašeho pochopení, uchopení a zpracování oněch věcí, které jste studoval, nebo studujete, spojené případně Vaším talentem učit. (...)


Mno na tohle mám svůj názor, který jsem zmiňoval právě v těch fórech, kde se o podobných věcech mluvilo a mluví... Nejen my Češi jsme odborníci na vlastní způsob pochopení a uchopení a zpracování, ale víceméně o tom víme prd. Všechno autentické, neautentické, tradiční a netradiční chápeme, uchopujeme a zpracováváme líp, než všichni ostatní... To nám jde.

Ale o tom už jsem tu někde psal, o tom, co je šú-ha-ri (tam to nakonec patří) a vedle toho o chápání, uchopování a hlavně zpracovávání všema těma Vopičkama... To ale do tohohle topicu nepatří.

©lus.

Patrik
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

 

pro: j_madl

Příspěvekod myhero » pát 25. úno, 2005 10:37

pane Madle,

ze vsech prispevku, ktere se tu vyskytly, je patrne, ze nikdo nezpochybnuje vase bojove, ucitelske nebo mnisske kvality.

ten, kdo tohle forum nastartoval, mel mozna proste jen nevinnou otazku, mozna se chtel stat vasim zakem. koneckoncu, v cechach je dnes tolik ruznych pochybnych ucitelu, ze je lepsi se predem informovat, nez se vubec zacnete s nekym bavit.

spis si myslim, ze se tu nekdo snazi na vas neco "vystourat", zpochybnit vas cestny umysl. vynorilo se tu nekolik temer "zednarskych" teorii o vasich dlouhych prstech, o zacich, kteri by pro cest sveho ucitele nevahali nekomu zlomit nohy pripadne jinak a mnohem vynalezaveji ublizit. takove teorie vam jen slouzi ke cti. chtel bych mit tak oddane zaky. kdo z ucitelu v tomhle zavisti hlodanem, bezvyznamnem doliku, se muze takovymi pochlubit?

kazde omote a jiste sve ura. a pokud je vase ura nejasne, bez viditelnych hranic, temne a vsudypritomne, pak je vse v poradku, prave takove ma ura byt.

doporucil bych vam, abyste prestal odpovidat tem nekolika paranoikum, kteri se snazi zakryt, znejasnit a zatemnit i sve omote, vystupujice jako anonym, ctenar apod.
nechte je bez odpovedi. v nejistote. v obavach, ktere budou pomalu narustat, az se nakonec, pokaleni hruzou sami obesi na nejblizsim strome. doufam, ze i jako viselci zustanou anonymni. 8)
kokoroaratanikotoniatare
myhero
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon 14. úno, 2005 0:00

Re: pro: j_madl

Příspěvekod mikeone » pát 25. úno, 2005 10:55

myhero píše:pane Madle,
ze vsech prispevku, ktere se tu vyskytly, je patrne, ze nikdo nezpochybnuje vase bojove, ucitelske nebo mnisske kvality.


No jsou lide, kteri si uvedene prispevky mozna vysvetluji jinak, a jestli ne, tak proc tahle Obrana Sokratova ?

myhero píše:ten, kdo tohle forum nastartoval, mel mozna proste jen nevinnou otazku, mozna se chtel stat vasim zakem. koneckoncu, v cechach je dnes tolik ruznych pochybnych ucitelu, ze je lepsi se predem informovat, nez se vubec zacnete s nekym bavit.


To je jiste dostatecne legitimni duvod a dost rozumna uvaha, pokud tomu tak bylo.

myhero píše:... o zacich, kteri by pro cest sveho ucitele nevahali nekomu zlomit nohy pripadne jinak a mnohem vynalezaveji ublizit. takove teorie vam jen slouzi ke cti. chtel bych mit tak oddane zaky.


To ja bych radsi zaky, kteri maji jasny cit pro moralni hodnoty :-), ze se tak ptam, co ucis ?

myhero píše:doporucil bych vam, abyste prestal odpovidat tem nekolika paranoikum, kteri se snazi zakryt, znejasnit a zatemnit i sve omote, vystupujice jako anonym, ctenar apod.
nechte je bez odpovedi. v nejistote. v obavach, ktere budou pomalu narustat, az se nakonec, pokaleni hruzou sami obesi na nejblizsim strome. doufam, ze i jako viselci zustanou anonymni. 8)


Mlcet k necemu je asi to nejsnazsi, co se da delat. Ale tuhle cast i moji reakci na ni je asi dobre pouze jako informativni povzdechnuti, chapu to spravne ?
mikeone
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 20. bře, 2003 0:00

Příspěvekod patrik » pát 25. úno, 2005 10:57

myhero píše:(...)vynorilo se tu nekolik temer "zednarskych" teorii o vasich dlouhych prstech, o zacich, kteri by pro cest sveho ucitele nevahali nekomu zlomit nohy pripadne jinak a mnohem vynalezaveji ublizit. takove teorie vam jen slouzi ke cti. chtel bych mit tak oddane zaky(...)


Tohle myslíš vážně? Kdes přišel na něco takovýho, že něčí ideální žák je nemyslící hovado, který pro svýho učitele udělá cokoliv...

Patrik

P.S.
Btw příklad s lámáním nohou mezi nás přinesl právě BenGuri... najdi si to ve starších příspěvcích.
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

Re: pro: j_madl

Příspěvekod MaJ » pát 25. úno, 2005 11:59

..
Naposledy upravil MaJ dne pát 10. srp, 2007 16:34, celkově upraveno 2
MaJ
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 69
Registrován: ned 30. bře, 2003 23:00

pro: patrik

Příspěvekod myhero » pát 25. úno, 2005 12:30

to samozrejme nemyslim vazne.
ber to jako meritko oddanosti a loajality. urcite ne jako neco, co bych si predstavoval, ze by mel kdokoli pro kohokoli udelat. B-)
kokoroaratanikotoniatare
myhero
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon 14. úno, 2005 0:00

Příspěvekod Rob » pát 25. úno, 2005 12:48

To Patrik,

rozumne napsane.

rob
Rob
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř 22. zář, 2004 23:00

Příspěvekod j_madl » pát 25. úno, 2005 15:02

Patriku, jen pro úplnost /vidím, že to tady začíná žít nějakým podivným životem, tak už po tomto příspěvku nebudu reagovat na ostatní věci/ jeden z lidí, kteří chodí cvičit do mého dójó mi tvrdí, že Vás v něm potkal, že jsme spolu mluvili a že jste nebyl nějak evidentně rozladěn z návštěvy a já myslím, že jste také u nás byl. Pokud ne, někdo velmi podobný, koho poslal jeden čajovník, se prohlásil za Patrika Ortha.

Pro ostatní: Pokud by někdo někomu za mne lámal nohy, myslel bych si, že mne buď vůbec nezná, neb nikomu kvůli názorům nohy nelámu (pokud tím názorem není přímé ohrožení integrity mého těla, nebo dříve těla klienta), nebo bych to mohl brát jako urážku, neb jsem schopen fyzicky jakékoliv nohy v okruhu x tisíc kilometrů ještě zlomit sám. Považuji však ubližování všeho druhu za neetické a opravdu se mu snažím i v mysli vyhýbat. Považuji podobné myšlenky za vytváření zhoubných stavů mysli a jako o takových o nich odmítám i jen teoretizovat. Výuka BU je jediný prostor, kde připouštím podobné úvahy z důvodů učení technik.

Nehodlám svá stanoviska bránit v nějakých neplodných diskuzích, kde vždy někdo anonymní dokáže vytvořit novým rýpnutím, nebo pomluvou další vodopád slov, jimiž uspokojí svou potřebu bavit se hašteřením. Prostě mnoho věcí podružné povahy začalo folklorně žít svým vlastním životem, mnoho těch, které opravdu stojí za to jsou povahy, že nikdy nespatří světlo světa. Ti kteří vědí, vědí. Ti kteří nevědí, vždy budou vytvářet takovéhle kolonie myšlenkových zhoubných novotvarů. Omlouvám se, ale nejsem odpovědný za ostatní bytosti, za jejich svobodné projevy... pokud někdo někomu chce lámat nohy, dělá to za sebe. Dle mého soudu by ale každý měl nejdříve zažít, jaké to je, být zraněn, než se rozhodne učinit to druhému, pak by třeba svět vypadal jinak. Nehodlám se již dál pohybovat v těchto patrech. Tento topic jsem neinicioval a ani nejsem vlk, nebo nikdo jiný, už si dávám pozor, abych i na jiných pc byl registrován jen pod tímto nickem.
Rád se zapojím do diskuzí o tématech souvisejících s věcmi, které mne ještě z BU zajímají, ale nebudu již s dovolením reagovat na snahy o podobné ztráty času. Všechny zdravím a Mír s Vámi.
j_madl
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 30. led, 2005 0:00

Příspěvekod j_madl » pát 25. úno, 2005 15:21

j_madl píše:Patriku, jen pro úplnost /vidím, že to tady začíná žít nějakým podivným životem, tak už po tomto příspěvku nebudu reagovat na ostatní věci/ jeden z lidí, kteří chodí cvičit do mého dójó mi tvrdí, že Vás v něm potkal, že jsme spolu mluvili a že jste nebyl nějak evidentně rozladěn z návštěvy a já myslím, že jste také u nás byl. Pokud ne, někdo velmi podobný, koho poslal jeden čajovník, se prohlásil za Patrika Ortha.

.


Takže pro správnost, opravdu Patrik Orth v našem dójó nebyl, jak jsme se nyní domluvili, muselo jít tedy o omyl můj, Voloďův, nebo nevím.
j_madl
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 30. led, 2005 0:00

Re: Možná mimo výseč, ale....

Příspěvekod j_madl » pát 25. úno, 2005 16:06

patrik píše:
j_madl píše:Je škoda, žes nikdy jako j_madl nevstoupil do diskuze o kobudó, o katách, o učitelích, tedy do témat, které by Ti mohli být tématicky blízké, kde jsem mimo jiné diskutoval já. Snad se dozvěděl, co si o tom vlastně myslíš… Ale asi bychom každý mluvili o něčem jiném, vzhledem k tomu, že si sám kupříkladu napsal cituji: "(...) tzv. KOBUDÓ, neboli malým bojovým uměním,(...)". zdroj:

http://www.japonsko.info/tanto.php

.


Patriku, za mých časů, se čistě z důvodů matení pojmů používal název KObudó právě v souvislosti, kterou uvádím. Souvislost, kterou uvádíte, nebo máte na mysli Vy, byla vždy jmenována jako Koryu. Je mi dostatečně znám rozdíl mezi psanou formou /v kanji/ a tím rozdílných významů těchto slov, ale termín Kobudó jsem sám mnohokrát musel v hovoru uvádět na správnou míru, když jsem říkal o některé technice nebo škole "meče" že patří, nebo nepatří ke "K" a byl jsem snad x krát podezírán z omylu, že myslím, že "kenjutsu např." patří mezi boj tonfou, t. tempai, etc. ... Nakonec jsem rezignoval a prostě přijal fakt, že foneticky Kobudó v myslích zdejších Judistů a Jiujitsu adeptů a karateků je spojeno ... bla bla bla...

Ale, v citovaném článku jsou jiné nepřesnosti. Jde o slovíčkaření, ale pokud by mne někdo chtěl natřít za to, byl by v právu, i když se jedná o nicotnosti. Ale přesto, nemělo to takhle spatřit světlo světa. Tak to je, když někdo nahonem chce, abyste mu napsal článek, dřív než ukončí za hodinu práci na stránkách. :oops:
Mír s Vámi
j_madl
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 30. led, 2005 0:00

kobudó - korjú

Příspěvekod patrik » pát 25. úno, 2005 16:32

j_madl píše:Patriku, za mých časů, se čistě z důvodů matení pojmů používal název KObudó právě v souvislosti, kterou uvádím. Souvislost, kterou uvádíte, nebo máte na mysli Vy, byla vždy jmenována jako Koryu. Je mi dostatečně znám rozdíl mezi psanou formou /v kanji/ a tím rozdílných významů těchto slov, ale termín Kobudó jsem sám mnohokrát musel v hovoru uvádět na správnou míru, když jsem říkal o některé technice nebo škole "meče" že patří, nebo nepatří ke "K" a byl jsem snad x krát podezírán z omylu, že myslím, že "kenjutsu např." patří mezi boj tonfou, t. tempai, etc. ... Nakonec jsem rezignoval a prostě přijal fakt, že foneticky Kobudó v myslích zdejších Judistů a Jiujitsu adeptů a karateků je spojeno ... bla bla bla...


Japonsky nemluvím ale imho se i v označení BU s tonfou apod. používá tenhle znak 古 to znamená, že i okinawské kobudó je staré budó... (Rjukju kobudó vedle Nihon kobudó) A na téma zda se používá termín korjú nebo kobudó, nebo třeba korjú budžucu bych měl tohle http://www.koryu.com/library/koryubudo.html Myslím, že to je dobré místo, kde začít... Taky mi dlouho bylo jedno, co se jak jmenuje a co, který název znamená, ale dneska už vím, že jalovec není jalovice a něco s tím dělám.

Btw to je oftopic a byl to příklad, těch nepřesností je nejen v tomhle článku hromada, ale to všude v česky psaných textech... Od toho jsem topic na téma kobudó etc zakládal.

O slovíčkaření už jsem se zmiňoval - zdá se mi, že je dost zásadní napsat o něčem, že se to řadí mezi "klasické bojové umění" oproti "malé bojové umění". Nicméně, tohle není jediné místo, kde je podobně divná věc napsaná.

Patrik
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

Příspěvekod pucmaz » pát 25. úno, 2005 17:00

Presne jak napsal Patrik.

日本 古武道 japonske kobudo
琉球 古武道 ryukyu kobudo
古流       koryu

A kobudo jako "male" 小武道? To je se vsi uctou stejne jako nedavne "jmeno pana" 方名. A co takhle treba 子武道? Nebo 粉武道? :D Vsechno lze cist jako kobudo, ale smysl se vytraci...
pucmaz
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 838
Registrován: pon 12. dub, 2004 23:00

Příspěvekod MartinMartin » pát 25. úno, 2005 18:37

Myslím, ze jsme na dobre ceste zase nekoho otravit natolik aby sem uz neprispival. Coz by bylo v pripade pana Madla skoda.Protoze az sem budou prispivat jen zakomplexovani lide s minimem poznani prestane mit pro me smysl travit cas procitanim nesmyslnych prispevku. A myslim, ze nejen pro mne
Pak uz to ani Miro nezachrani :?
MartinMartin
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 82
Registrován: ned 30. lis, 2003 0:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod j_madl » sob 26. úno, 2005 0:09

pucmaz píše:Presne jak napsal Patrik.

日本 古武道 japonske kobudo
琉球 古武道 ryukyu kobudo
古流       koryu

A kobudo jako "male" 小武道? To je se vsi uctou stejne jako nedavne "jmeno pana" 方名. A co takhle treba 子武道? Nebo 粉武道? :D Vsechno lze cist jako kobudo, ale smysl se vytraci...



No to jsem měl právě na mysli, že to všichni překládali jako malé a nakonec jediný rozdíl byl v druhém znaku, nevím, napsal jsem to až tak nesrozumitelně? Omlouvám se. :?
j_madl
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 30. led, 2005 0:00

Příspěvekod patrik » ned 27. úno, 2005 14:02

j_madl píše:No to jsem měl právě na mysli, že to všichni překládali jako malé a nakonec jediný rozdíl byl v druhém znaku, nevím, napsal jsem to až tak nesrozumitelně? Omlouvám se. :?


Mno jednak není komu se omlouvat, nejsme tu, abychom se soudili... Jsme tu na diskuzním fóru, tedy diskutujeme - nicméně:

j_madl píše:Ale, v citovaném článku jsou jiné nepřesnosti. Jde o slovíčkaření, ale pokud by mne někdo chtěl natřít za to, byl by v právu, i když se jedná o nicotnosti. Ale přesto, nemělo to takhle spatřit světlo světa. Tak to je, když někdo nahonem chce, abyste mu napsal článek, dřív než ukončí za hodinu práci na stránkách.


Co je tedy cílem textů, které neměli vyjít, ale vyšly... Potom je docela jasné a logické, že většina lidí kolem bu na tohle téma plácá nesmysly a nesmyslům věří.

Kamarád mi půjčil knížku o Tenšin ©oden Kosjú rjú a našel jsem hromadu věcí, jimž nerozumím... a zajímají mě.

Můžeme tady o tom mluvit? Ne soukromě, ale tak, aby se zapojili i jiní, kteří se o téma zajímají a mají k tomu, co říct... Tedy se skutečným zájmem a bez urážky:

Zajímá mě, kde se ve Vámi vytvořené škole vzalo 260 technik tasení meče (iaidžucu) a to v základním tvaru... předpokládám, že existuje také nějaký vyšší tvar.

Pro srovnání Tenšin ©oden Katori ©intó rjú, pravděpodobně nejstarší (založeno asi 1447) dochovaná škola meče má 16, tedy pouhých 16 technik iaidžucu ve třech sériích (suwari iai, tači iai battó džucu a gokui no iaidžucu), které se vyučují z generaci na generaci s podporou tradičních svitků denšó, kde jsou popsány...

Kupříkladu jiná škola Musó ©inden rjú, která je zaměřená především na iai má 41 kat ve třech sériích (Omori rjú, Hasegawa Eišin rjú a Oku iai) nebo třeba relativně moderní Tojama rjú (rok založení 1925) má 4 série po 7, 8, 8, a 8 technikách, tedy (jestli dobře sčítám) 31 kat.

A většina z těchto věcí nebývá vyučována částečně, tedy jednu katu z této školy a tři z jiné... Obvykle jede o navazující učivo. Proto má-li jít v případě Tenšin ©oden Kosjú rjú o školu ovlivněnou školami cituji ®O: "Katori ©intó, Hajašizaki, Eišin, Nakamura, Tojama, Jagjú, Arisawa, Tominaga, Musó ©inden, Musó Džikiden, Kašima ©intó a další" přirozeně mě zajímá, zda někdo, kdo vytvořil tuto novou školu všechny tyto staré školy studoval a "vystudoval". Nechci se kohokoliv dotknout, ale postupy z Musó ©inden rjú budou chybné v postupech Musó Džikiden a postoje z Katori neobhájíte v Kašima ©intó... etc

Dále nerozumím větě, cituji:

"Až se tedy příště budete ptát nějakého učitele ve škole bojových umění co je to za styl, který vyučuje to a ono, a nedostane se Vám však jednoznačné odpovědi, jste na místě, kde se může vyučovat skutečné tradiční umění."

Bez urážky, ale já se setkal s tradičními školami, kde bylo řečeno, co je v jejich osnovách, tedy jako příklad nějakou neutrální, kterou necvičím z chytrého průvodce starými školami:

Toda-ha Buko rjú naginata vyučuje tyto zbraně a systémy:

1) naginatadžucu
- su naginata
- kagicuki naginata
- nagamaki
2) kendžucu
3) sódžucu
4) bódžucu
5) kusarigamadžucu

Tedy je jasné, co je součástí školy, co škola obsahuje, kolik technik, známe jsou jejich názvy, historie a zakladtel školy... a tam teprve začíná ono ura, které zmiňuje "myhero" tedy v tom, co se veřejně vyučuje... tedy vyučuje se imho všechno, ale postupně.

Má být toto málo tradiční škola??? Vznik se datuje do roku 1560.

Nebo třeba Takenouči rjú z roku (1532), platí shora uvedené o historii přenosu a písemných dokumentech a curiculum této školy je asi takhle:

1) džúdžucu (torite, koši no mawari, kogusoku)
2) hade
3) bódžucu (6šaku bó a džó)
4) kendžucu (od odači až po aikuči)
5) iaidžucu (taky tak)
6) hodžodžucu
7) naginatadžucu
8 ) tessendžucu
9) sakacuho

Nechci se přít, ale i tady je možné vidět mnohé defilovat v jasném světle (citace :wink: ) Tedy doslova je popsané, co ta škola učí a obsahuje.

Proč by měl tedy někdo považovat za tradiční školu takovou školu, kde mu nedokáží říct, co že to vlastně škola učí a obsahuje.

Nebudu a nemohu hodnotit kvalitu knihy, jen se ptám na věci, které mi prostě hlava nebere a protože jste mě na tuto knihu odkázali (j_madl soukromě & kusa ve fóru) s vysvětlením, že tam najdu odpovědi na otázky, které pokládám, ptám se dál a znovu cituji "®ivé ostří":

"Pokud jsou tyto (přísně utajené) techniky předváděny na veřejnosti, pokud jsou součástí nějakých soutěžních nebo exhibičních aktivit nebo pokud jsou uvedeny v nějakém studijním materiálu, je podstata techniky vždy vynechána a technika je provedena pozorně tak, aby ani při analýze případného videozáznamu nebylo možné ani vzdáleně nejdůležitější principy rozkódovat. To je ostatně i modus operandi, na kterém se pro exhibice ve veškerém předvádění bojových umění dohodli prý japonští učitelé, aby gaidžinové a jiní obtížn nejaponští obyvatelé planety nemohli nejdříve očima a později kamerami ukrást unikátní národní poklad"

Tohle je věc, kterou naprosto neznám, tedy vidím svýma nezkušenýma očima jinak... Tedy klidně mě kdokoliv opravte, ale staré japonské školy obvykle nebývají součástí jakýchkoliv soutěžních aktivit a jsou-li veřejně prezentovány, bývá ukázka obvykle zaměřena na veřejnou část osnov, tedy v tom správném a původním provedení... Jiná věc je, že tyto školy obvykle nebývají součástí jakýchsi monstr nebo reklamních akcí... Tedy tohle tvrzení je hodně tajemné, ale imho velmi nadsazené. Krom toho, jak znám Japonce, tedy především představitele různých BU, nejsou obvykle schopni dohodnout se společně na mnohem menších věcech.

Samozřejmě připouštím, že některé školy na to mohou jít jinak, ale mluvit o tom jako o obecném pravidle?

S tím souvisí další můj dotaz... Viděl jsem (na základě odkazů poskytnutých zde), že cvičení ve dvojici je na stránkách Nagomi popisováno jako bunkai a bez partnera jako kata... předpokládám, že jde znovu o matení, nevzdělané veřejnosti. Protože v tradičních japonských školách bývá kata katou ať cvičíte ve dvojici nebo samostatně... případně to může být kumi kata nebo tači awase...

Nemyslím svými dotazy nic špatného, stejně jako když jsem se zeptal Vás pane Mádle i Tebe j_madle (zde na fóru ocením tykání), kde a u koho jste/si cvičil iaidžucu a kendžucu.

A nepopírám, že se ptám také kvůli formě, kterou jsou tyto informace předkládány.

Předem děkuji za odpověď, na konkrétní dotaz a bez postraních úmyslů. Odpoví-li mi kdokoliv, že je to moooc "ura" reaguji předem, že tento termín znám, nicméně v dalších školách to může být hidden nebo oku (skryté) a třeba také kage (stín)... Nicméně toto: za, skryté nebo i tajné mívá svá (definovaná pravidla) a nebývá všeobecnou odpovědí na každou otázku.

Patrik

P.S.
2MartinMartin tohle fórum je jedno z mála, kam j_madl přispívá, proč bychom se ho, jako odborníka, nemohli ptát na jeho odbornost? Aby se neurazil?
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Anonymní » ned 27. úno, 2005 20:23

patrik píše:
j_madl píše:
S tím souvisí další můj dotaz... Viděl jsem (na základě odkazů poskytnutých zde), že cvičení ve dvojici je na stránkách Nagomi popisováno jako bunkai a bez partnera jako kata... předpokládám, že jde znovu o matení, nevzdělané veřejnosti. Protože v tradičních japonských školách bývá kata katou ať cvičíte ve dvojici nebo samostatně... případně to může být kumi kata nebo tači awase...




Patriku, vy jste skutečně hrozný psavec /bez urážky/. Jsem přesvědčen, že svými dotazy nemyslíte nic špatného ale opravdu nebudu reagovat krok za krokem. Tak 95 % věcí, které zde námitkujete jako kontroversní, jsou takové jen pro způsob, kterým jej podáváte nebo pro různost našeho úhlu pohledu. Teď budu reagova jako příklad jen na výše uvedený problém s Bunkai. Berte jej jako příklad toho, jak různě /ale myslím i stejně/ na věci hledíme.

že cvičení ve dvojici je na stránkách Nagomi popisováno jako bunkai a bez partnera jako kata...

To, co nazývám Kata, je Kata a to co nazývám Bunkai, je Bunkai... Když dva cvičí katu, je to Kata ve dvou. Když cvičí praktickou aplikaci Kata, je to Bunkai, neboli praktická aplikace. Jistě Vám nemusím vysvětlovat rozdíl, ale ptám se já: "nepředjímáte trochu můj omyl, když si myslíte, že když napíšu Bunkai, jsem tak nepoučený, že si myslím, že když cvičí jeden, je to kata a když cvičí dva, je to Bunkai?

Třeba na tomhle se můžeme zaseknout na tak dlouho, že už nebudeme dělat nic jiného.... Ale věřte, že jsem cvičil dříve tradiční katy ve dvou, než o sám a některé z nich byly opravdu satrobylé.



Pokud se týká tvrzení:

odtud Madl ®O
"Pokud jsou tyto (přísně utajené) techniky předváděny na veřejnosti, pokud jsou součástí nějakých soutěžních nebo exhibičních aktivit nebo pokud jsou uvedeny v nějakém studijním materiálu, je podstata techniky vždy vynechána a technika je provedena pozorně tak, aby ani při analýze případného videozáznamu nebylo možné ani vzdáleně nejdůležitější principy rozkódovat. To je ostatně i modus operandi, na kterém se pro exhibice ve veškerém předvádění bojových umění dohodli prý japonští učitelé, aby gaidžinové a jiní obtížn nejaponští obyvatelé planety nemohli nejdříve očima a později kamerami ukrást unikátní národní poklad"
konec cit. ®O

odtud Patrik

Tohle je věc, kterou naprosto neznám, tedy vidím svýma nezkušenýma očima jinak... Tedy klidně mě kdokoliv opravte, ale staré japonské školy obvykle nebývají součástí jakýchkoliv soutěžních aktivit a jsou-li veřejně prezentovány, bývá ukázka obvykle zaměřena na veřejnou část osnov, tedy v tom správném a původním provedení... Jiná věc je, že tyto školy obvykle nebývají součástí jakýchsi monstr nebo reklamních akcí... Tedy tohle tvrzení je hodně tajemné, ale imho velmi nadsazené. Krom toho, jak znám Japonce, tedy především představitele různých BU, nejsou obvykle schopni dohodnout se společně na mnohem menších věcech.

Samozřejmě připouštím, že některé školy na to mohou jít jinak, ale mluvit o tom jako o obecném pravidle? konec cit. Patrik

Uznávám, že obecné pravidlo to být nemusí, některé školy jsou třeba ještě daleko přísnější :lol: Patriku to byl žert :lol:

Ale vážně. Toto tvrzení vyplynulo z debaty, kterou jsem měl ve svém dójó s jedním starým japonským mistrem "Kendo", při jeho soukromé návštěvě. Debata vznikla na základě toho, že se mne ptal na pramen některých technik, které jsem měl ještě od svého otce, který je měl od svých učitelů Jiujitsu z 30. let v ČR a později v Německu. Byl překvapen, neboť techniky byly velmi ..... účinné?... s použitím principů, které se dnes obecně nevyučují. Když jsem mu řekl, jak starý je jejich zdroj, začal se mnou hovořit na toto téma. Tato událost má svědky, ale prostě vzhledem k osobě onoho učitele a jeho přání zachování inkognita jeho tehdejší návštěvy, prostě toto téma zůstavá takto neúplné.

Tak a teď se ptám: "Mám tyto sdělené a dle mého zajímavé skutečnosti sdělovat, když zachovám inkognito, ale jsem si jist, že pocházejí ze spolehlivého pramene a nevztahuje se na ně informační tabu, nebo mám i toto nechat jen pro sebe a nejužší okruh jen těch, kteří znají širší souvislost?


Stejně tak jsem cvičil a učil se techniky např. Hasegawa Eishin Ryu a TSKSR od člověka, který byl japonec, 4.dan cvičil a učil se od dobrých učitelů, byl tehdy o mnoho starší než já a zkušený, ale nebyl učitelem, tak že by měl své dójó. Je to nelegitimní k tomu, abych se naučil něco z těchto technik? Setkal jsem se sním v jedné etapě svého života a mimo jiné se od něho naučil velmi mnoho věcí, z nichž dodnes čerpám, i když už je to 27 roků. Takhle bych mohl pokračovat ..........
Učitelé, které uvádím ve svých knihách samozrejmě tímto neignoruji, naopak, hluboce si jich Vážím, ale ti jsou uvedeni veřejně.
Pokud toto považujete za podvod nebo nějakou nečestnost, nemohu Vám to zakázat, ale prostě nad rámec těchto sdělení nemohu a nechci jít.
Samozřejmě, pokud se sejdeme osobně, bude mnohem více příležitosti si i o tomto tématu promluvit, ale pro tento prostor je to až příliš. A věřte, že důvody jsou legitimní, jak jsem Vám už psal v naší korespondenci.


[b]Na konec těchto nekončících spekulací chci říci jasně toto:

Bojová umění jsou důležitou, i když nyní již ne absolutně největší součástí mých aktivit a stále více od nich odcházím i pro energii a styl, který v nich poslední dobou nabývá na síle. Moje cesta se dávno stočila trochu jiným směrem, kterému nyní věnuji drtivou část svého času a energie.

Jsou mi proti mysli náznaky, že bych chtěl nějaké lidi řešit na nějakých fyzických nebo vůbec nepřátelských rovinách.
S většinou lidí, kteří se pohybují v BU kolem mne jsem v přátelských vztazích. Jsou někteří, kteří mne neustále chtějí vtáhnout do nějakých chimérických sítí, ale jsou to lidé, které třeba znám z minulosti, ale nemám s nimi nic společného a i když to bude znít divně, nezajímají mne. Naopak jsou lidé, jichž si vážím a od nichž se mám stále co naučit a jsem s nimi ve spojení.

Kdo přijde s čistou myslí, nezatíženou nepřátelstvím, má otevřené dveře. Kdo mne zná, myslím nemá pochybnosti. Kdo ke mne cítí nenávist, pokud jsem mu v minolosti něco třeba nevědomě provedl, nechť mi prosím odpustí. Pokud má ke mne zášť jako ke konkurenci, nebo si myslí, že jej ohrožuji, je to jen jeho věc a jeho, promiňte, persekuční blud. S tím nemohu nic dělat.

Považuji toto neustálé hraní kočky s myší za nedůstojné a prostě už nebudu reagovat na nějaké podobné veřejné výzvy. To není nic proti Patrikovi, ale je to jen slovíčkaření a já nejsem odpovědný za interpretace lidí, kteří někdy chtějí vidět mouchy, kde nejsou. Musím svůj čas a energii věnovat jiným věcem. Mír s Vámi
[/b]
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod Anonymní » ned 27. úno, 2005 20:25

Anonymní píše:
patrik píše:
j_madl píše:
S tím souvisí další můj dotaz... Viděl jsem (na základě odkazů poskytnutých zde), že cvičení ve dvojici je na stránkách Nagomi popisováno jako bunkai a bez partnera jako kata... předpokládám, že jde znovu o matení, nevzdělané veřejnosti. Protože v tradičních japonských školách bývá kata katou ať cvičíte ve dvojici nebo samostatně... případně to může být kumi kata nebo tači awase...




Patriku, vy jste skutečně hrozný psavec /bez urážky/. Jsem přesvědčen, že svými dotazy nemyslíte nic špatného ale opravdu nebudu reagovat krok za krokem. Tak 95 % věcí, které zde námitkujete jako kontroversní, jsou takové jen pro způsob, kterým jej podáváte nebo pro různost našeho úhlu pohledu. Teď budu reagova jako příklad jen na výše uvedený problém s Bunkai. Berte jej jako příklad toho, jak různě /ale myslím i stejně/ na věci hledíme.

že cvičení ve dvojici je na stránkách Nagomi popisováno jako bunkai a bez partnera jako kata...

To, co nazývám Kata, je Kata a to co nazývám Bunkai, je Bunkai... Když dva cvičí katu, je to Kata ve dvou. Když cvičí praktickou aplikaci Kata, je to Bunkai, neboli praktická aplikace. Jistě Vám nemusím vysvětlovat rozdíl, ale ptám se já: "nepředjímáte trochu můj omyl, když si myslíte, že když napíšu Bunkai, jsem tak nepoučený, že si myslím, že když cvičí jeden, je to kata a když cvičí dva, je to Bunkai?

Třeba na tomhle se můžeme zaseknout na tak dlouho, že už nebudeme dělat nic jiného.... Ale věřte, že jsem cvičil dříve tradiční katy ve dvou, než o sám a některé z nich byly opravdu satrobylé.



Pokud se týká tvrzení:

odtud Madl ®O
"Pokud jsou tyto (přísně utajené) techniky předváděny na veřejnosti, pokud jsou součástí nějakých soutěžních nebo exhibičních aktivit nebo pokud jsou uvedeny v nějakém studijním materiálu, je podstata techniky vždy vynechána a technika je provedena pozorně tak, aby ani při analýze případného videozáznamu nebylo možné ani vzdáleně nejdůležitější principy rozkódovat. To je ostatně i modus operandi, na kterém se pro exhibice ve veškerém předvádění bojových umění dohodli prý japonští učitelé, aby gaidžinové a jiní obtížn nejaponští obyvatelé planety nemohli nejdříve očima a později kamerami ukrást unikátní národní poklad"
konec cit. ®O

odtud Patrik

Tohle je věc, kterou naprosto neznám, tedy vidím svýma nezkušenýma očima jinak... Tedy klidně mě kdokoliv opravte, ale staré japonské školy obvykle nebývají součástí jakýchkoliv soutěžních aktivit a jsou-li veřejně prezentovány, bývá ukázka obvykle zaměřena na veřejnou část osnov, tedy v tom správném a původním provedení... Jiná věc je, že tyto školy obvykle nebývají součástí jakýchsi monstr nebo reklamních akcí... Tedy tohle tvrzení je hodně tajemné, ale imho velmi nadsazené. Krom toho, jak znám Japonce, tedy především představitele různých BU, nejsou obvykle schopni dohodnout se společně na mnohem menších věcech.

Samozřejmě připouštím, že některé školy na to mohou jít jinak, ale mluvit o tom jako o obecném pravidle? konec cit. Patrik

Uznávám, že obecné pravidlo to být nemusí, některé školy jsou třeba ještě daleko přísnější :lol: Patriku to byl žert :lol:

Ale vážně. Toto tvrzení vyplynulo z debaty, kterou jsem měl ve svém dójó s jedním starým japonským mistrem "Kendo", při jeho soukromé návštěvě. Debata vznikla na základě toho, že se mne ptal na pramen některých technik, které jsem měl ještě od svého otce, který je měl od svých učitelů Jiujitsu z 30. let v ČR a později v Německu. Byl překvapen, neboť techniky byly velmi ..... účinné?... s použitím principů, které se dnes obecně nevyučují. Když jsem mu řekl, jak starý je jejich zdroj, začal se mnou hovořit na toto téma. Tato událost má svědky, ale prostě vzhledem k osobě onoho učitele a jeho přání zachování inkognita jeho tehdejší návštěvy, prostě toto téma zůstavá takto neúplné.


Tak a teď se ptám: "Mám tyto sdělené a dle mého zajímavé skutečnosti sdělovat, když zachovám inkognito, ale jsem si jist, že pocházejí ze spolehlivého pramene a nevztahuje se na ně informační tabu, nebo mám i toto nechat jen pro sebe a nejužší okruh jen těch, kteří znají širší souvislost?


Stejně tak jsem cvičil a učil se techniky např. Hasegawa Eishin Ryu a TSKSR od člověka, který byl japonec, 4.dan cvičil a učil se od dobrých učitelů, byl tehdy o mnoho starší než já a zkušený, ale nebyl učitelem, tak že by měl své dójó. Je to nelegitimní k tomu, abych se naučil něco z těchto technik? Setkal jsem se sním v jedné etapě svého života a mimo jiné se od něho naučil velmi mnoho věcí, z nichž dodnes čerpám, i když už je to 27 roků. Takhle bych mohl pokračovat ..........
Učitelé, které uvádím ve svých knihách samozrejmě tímto neignoruji, naopak, hluboce si jich Vážím, ale ti jsou uvedeni veřejně.
Pokud toto považujete za podvod nebo nějakou nečestnost, nemohu Vám to zakázat, ale prostě nad rámec těchto sdělení nemohu a nechci jít.
Samozřejmě, pokud se sejdeme osobně, bude mnohem více příležitosti si i o tomto tématu promluvit, ale pro tento prostor je to až příliš. A věřte, že důvody jsou legitimní, jak jsem Vám už psal v naší korespondenci.


Na konec těchto nekončících spekulací chci říci jasně toto:

Bojová umění jsou důležitou, i když nyní již ne absolutně největší součástí mých aktivit a stále více od nich odcházím i pro energii a styl, který v nich poslední dobou nabývá na síle. Moje cesta se dávno stočila trochu jiným směrem, kterému nyní věnuji drtivou část svého času a energie.

Jsou mi proti mysli náznaky, že bych chtěl nějaké lidi řešit na nějakých fyzických nebo vůbec nepřátelských rovinách.
S většinou lidí, kteří se pohybují v BU kolem mne jsem v přátelských vztazích. Jsou někteří, kteří mne neustále chtějí vtáhnout do nějakých chimérických sítí, ale jsou to lidé, které třeba znám z minulosti, ale nemám s nimi nic společného a i když to bude znít divně, nezajímají mne. Naopak jsou lidé, jichž si vážím a od nichž se mám stále co naučit a jsem s nimi ve spojení.

Kdo přijde s čistou myslí, nezatíženou nepřátelstvím, má otevřené dveře. Kdo mne zná, myslím nemá pochybnosti. Kdo ke mne cítí nenávist, pokud jsem mu v minolosti něco třeba nevědomě provedl, nechť mi prosím odpustí. Pokud má ke mne zášť jako ke konkurenci, nebo si myslí, že jej ohrožuji, je to jen jeho věc a jeho, promiňte, persekuční blud. S tím nemohu nic dělat.

Považuji toto neustálé hraní kočky s myší za nedůstojné a prostě už nebudu reagovat na nějaké podobné veřejné výzvy. To není nic proti Patrikovi, ale je to jen slovíčkaření a já nejsem odpovědný za interpretace lidí, kteří někdy chtějí vidět mouchy, kde nejsou. Musím svůj čas a energii věnovat jiným věcem. Mír s Vámi
[/b]
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod Anonymní » ned 27. úno, 2005 20:27

Anonymní píše:
patrik píše:
j_madl píše:
S tím souvisí další můj dotaz... Viděl jsem (na základě odkazů poskytnutých zde), že cvičení ve dvojici je na stránkách Nagomi popisováno jako bunkai a bez partnera jako kata... předpokládám, že jde znovu o matení, nevzdělané veřejnosti. Protože v tradičních japonských školách bývá kata katou ať cvičíte ve dvojici nebo samostatně... případně to může být kumi kata nebo tači awase...




Patriku, vy jste skutečně hrozný psavec /bez urážky/. Jsem přesvědčen, že svými dotazy nemyslíte nic špatného ale opravdu nebudu reagovat krok za krokem. Tak 95 % věcí, které zde námitkujete jako kontroversní, jsou takové jen pro způsob, kterým jej podáváte nebo pro různost našeho úhlu pohledu. Teď budu reagova jako příklad jen na výše uvedený problém s Bunkai. Berte jej jako příklad toho, jak různě /ale myslím i stejně/ na věci hledíme.

že cvičení ve dvojici je na stránkách Nagomi popisováno jako bunkai a bez partnera jako kata...

To, co nazývám Kata, je Kata a to co nazývám Bunkai, je Bunkai... Když dva cvičí katu, je to Kata ve dvou. Když cvičí praktickou aplikaci Kata, je to Bunkai, neboli praktická aplikace. Jistě Vám nemusím vysvětlovat rozdíl, ale ptám se já: "nepředjímáte trochu můj omyl, když si myslíte, že když napíšu Bunkai, jsem tak nepoučený, že si myslím, že když cvičí jeden, je to kata a když cvičí dva, je to Bunkai?

Třeba na tomhle se můžeme zaseknout na tak dlouho, že už nebudeme dělat nic jiného.... Ale věřte, že jsem cvičil dříve tradiční katy ve dvou, než o sám a některé z nich byly opravdu satrobylé.



Pokud se týká tvrzení:

odtud Madl ®O
"Pokud jsou tyto (přísně utajené) techniky předváděny na veřejnosti, pokud jsou součástí nějakých soutěžních nebo exhibičních aktivit nebo pokud jsou uvedeny v nějakém studijním materiálu, je podstata techniky vždy vynechána a technika je provedena pozorně tak, aby ani při analýze případného videozáznamu nebylo možné ani vzdáleně nejdůležitější principy rozkódovat. To je ostatně i modus operandi, na kterém se pro exhibice ve veškerém předvádění bojových umění dohodli prý japonští učitelé, aby gaidžinové a jiní obtížn nejaponští obyvatelé planety nemohli nejdříve očima a později kamerami ukrást unikátní národní poklad"
konec cit. ®O

odtud Patrik

Tohle je věc, kterou naprosto neznám, tedy vidím svýma nezkušenýma očima jinak... Tedy klidně mě kdokoliv opravte, ale staré japonské školy obvykle nebývají součástí jakýchkoliv soutěžních aktivit a jsou-li veřejně prezentovány, bývá ukázka obvykle zaměřena na veřejnou část osnov, tedy v tom správném a původním provedení... Jiná věc je, že tyto školy obvykle nebývají součástí jakýchsi monstr nebo reklamních akcí... Tedy tohle tvrzení je hodně tajemné, ale imho velmi nadsazené. Krom toho, jak znám Japonce, tedy především představitele různých BU, nejsou obvykle schopni dohodnout se společně na mnohem menších věcech.

Samozřejmě připouštím, že některé školy na to mohou jít jinak, ale mluvit o tom jako o obecném pravidle? konec cit. Patrik

Uznávám, že obecné pravidlo to být nemusí, některé školy jsou třeba ještě daleko přísnější :lol: Patriku to byl žert :lol:

Ale vážně. Toto tvrzení vyplynulo z debaty, kterou jsem měl ve svém dójó s jedním starým japonským mistrem "Kendo", při jeho soukromé návštěvě. Debata vznikla na základě toho, že se mne ptal na pramen některých technik, které jsem měl ještě od svého otce, který je měl od svých učitelů Jiujitsu z 30. let v ČR a později v Německu. Byl překvapen, neboť techniky byly velmi ..... účinné?... s použitím principů, které se dnes obecně nevyučují. Když jsem mu řekl, jak starý je jejich zdroj, začal se mnou hovořit na toto téma. Tato událost má svědky, ale prostě vzhledem k osobě onoho učitele a jeho přání zachování inkognita jeho tehdejší návštěvy, prostě toto téma zůstavá takto neúplné.

Tak a teď se ptám: "Mám tyto sdělené a dle mého zajímavé skutečnosti sdělovat, když zachovám inkognito, ale jsem si jist, že pocházejí ze spolehlivého pramene a nevztahuje se na ně informační tabu, nebo mám i toto nechat jen pro sebe a nejužší okruh jen těch, kteří znají širší souvislost?


Stejně tak jsem cvičil a učil se techniky např. Hasegawa Eishin Ryu a TSKSR od člověka, Japonce, 4.dan cvičil a učil se od dobrých učitelů, byl tehdy o mnoho starší než já a zkušený, ale nebyl učitelem, tak že by měl své dójó. Je to nelegitimní k tomu, abych se naučil něco z těchto technik? Setkal jsem se sním v jedné etapě svého života a mimo jiné se od něho naučil velmi mnoho věcí, z nichž dodnes čerpám, i když už je to 27 roků. Takhle bych mohl pokračovat ..........
Učitelé, které uvádím ve svých knihách samozrejmě tímto neignoruji, naopak, hluboce si jich Vážím, ale ti jsou uvedeni veřejně.
Pokud toto považujete za podvod nebo nějakou nečestnost, nemohu Vám to zakázat, ale prostě nad rámec těchto sdělení nemohu a nechci jít.
Samozřejmě, pokud se sejdeme osobně, bude mnohem více příležitosti si i o tomto tématu promluvit, ale pro tento prostor je to až příliš. A věřte, že důvody jsou legitimní, jak jsem Vám už psal v naší korespondenci.


Na konec těchto nekončících spekulací chci říci jasně toto:

Bojová umění jsou důležitou, i když nyní již ne absolutně největší součástí mých aktivit a stále více od nich odcházím i pro energii a styl, který v nich poslední dobou nabývá na síle. Moje cesta se dávno stočila trochu jiným směrem, kterému nyní věnuji drtivou část svého času a energie.

Jsou mi proti mysli náznaky, že bych chtěl nějaké lidi řešit na nějakých fyzických nebo vůbec nepřátelských rovinách.
S většinou lidí, kteří se pohybují v BU kolem mne jsem v přátelských vztazích. Jsou někteří, kteří mne neustále chtějí vtáhnout do nějakých chimérických sítí, ale jsou to lidé, které třeba znám z minulosti, ale nemám s nimi nic společného a i když to bude znít divně, nezajímají mne. Naopak jsou lidé, jichž si vážím a od nichž se mám stále co naučit a jsem s nimi ve spojení.

Kdo přijde s čistou myslí, nezatíženou nepřátelstvím, má otevřené dveře. Kdo mne zná, myslím nemá pochybnosti. Kdo ke mne cítí nenávist, pokud jsem mu v minolosti něco třeba nevědomě provedl, nechť mi prosím odpustí. Pokud má ke mne zášť jako ke konkurenci, nebo si myslí, že jej ohrožuji, je to jen jeho věc a jeho, promiňte, persekuční blud. S tím nemohu nic dělat.

Považuji toto neustálé hraní kočky s myší za nedůstojné a prostě už nebudu reagovat na nějaké podobné veřejné výzvy. To není nic proti Patrikovi, ale je to jen slovíčkaření a já nejsem odpovědný za interpretace lidí, kteří někdy chtějí vidět mouchy, kde nejsou. Musím svůj čas a energii věnovat jiným věcem. Mír s Vámi
[/b]
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Příspěvekod j_madl » ned 27. úno, 2005 20:31

ten 3x anonymní jsem byl já, zase mne to nechtělo zaregistrovat, opravoval jsem tam nějaké maličkosti, takže konečná verze je ta poslední.
Myslím že tyto debaty na čas opustím, spotřeba času je nad mé možnosti při takhle dlouhých příspěvcích, omlouvám se. Mír s Vámi, 8)
j_madl
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 30. led, 2005 0:00

Příspěvekod j_madl » ned 27. úno, 2005 20:55

A naposledy, to jen proto, že mám zálibu v rabínských vtipech....


Jeden člověk, který se občas na tomto serveru také mihne, ve svém oboru špička v ČR a možná v Evropě, v kenjutsu v ČR rovněž vysokých kvalit a pokud by hned nevyletělo pár čertíků z krabičky, rovnou bych řekl že špička. Tedy tento člověk se se mnou setkal a cvičí Kashima Shintó. Zajímá mne tento styl, neboť .... neboť. Zeptal jsem se jej, kde a od koho se učil. Dlouho se ošíval, ale proto, že ví, že mám hranici, za kterou je pro mne tajemství naprosto nedotknutelné, řekl jméno jednoho Japonce. Věděl jsem už před tím, čím se onen Japonec zabývá, ale že je to důvěrné.
No a co se nestalo, s tímhle člověkem jsme se měli s oním Japoncem v určité zemi setkat. Všichni jsme věděli o každém zúčastněném že ví a přesto se tenhle člověk zarazil a opravdu velmi vážně mne požádal, abych nezmínil, že vím, že jej onen Japonec učil jednu z Koryu.
Tot sdělení se zdá být jedním z těch tajemných, možná na ostří nože, nebo se prostě může zdát jako lež, ale vím, že ten člověk toto za chvíli bude číst a ví že je to pravda a ví, že za hranicí tohoto sdělení se od něj, ode mne ani od onoho Japonce nedozví nikdo nic! :lol: :lol: :lol:

Myslíte, že by ten člověk neměl cvičit, nebo se učit, nebo učit jiné? :lol: :lol: :lol:

Kdo přichází s mírem a upřímnou myslí, je vždy v našem dójó přijat a po čase se dostane úplně ke všem technikám, informacím e.t.c.
Kdo chce cítit něco jiného, nepřesvědčí ho nic.
Tak to je opravdu vše, přeji Vám všem, aby vaši přátelé byli tak skvělí a obětaví a ryzí, jako jsou moji, abyste neměli žádné nepřátele a žádnou zášť v srdci a mysli.

Koho bude zajímat cvičení, nebo meditace a přijde s čistými úmysly, toho vždy přijmu, jako svého blízkého. Mnoho lidí, co tady jsou vědí, že to není lež.

Mír s Vámi
j_madl
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 30. led, 2005 0:00

PředchozíDalší

Zpět na japonská bojová umění a sporty...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků