
___
Jox
Moderátor: Picard
j_madl píše:Rád se zapojím do diskuzí o tématech souvisejících s věcmi, které mne ještě z BU zajímají, ale nebudu již s dovolením reagovat na snahy o podobné ztráty času.
XiaoYu píše:Toto ma dostalo:
.... nebo bych to mohl brát jako urážku, neb jsem schopen fyzicky jakékoliv nohy v okruhu x tisíc kilometrů ještě zlomit sám ....
Bud sa mylim, alebo ste prave napisal, ze ste schopny zlamat nohy hocikomu v okruhu x tisíc kilometrů (ak teda x nie je 0.01)? Mam to chapat tak, ze ste siroko-daleko najlepsi bojovnik? Zeby vyzva pre Hanuman klub, alebo Du Fu Kuna? Prosim, ked uz, tak menej nez 20 riadkovu odpoved.
ctenar píše:Děkuji za odpovědi. Pro úplnost či klid v duši: ctenar=Lote a oboji = tedy mladé nezkušené ucho a nic víc. Pouhá otázka položená jak mi zobák narost. Pouhá snaha něco se dozvědět. Vidíte za tím omote nebo ura? To záleží na Vás. Já osobně za tím vidím jen přímou otázku.
![]()
![]()
taky s Vámi všemi
ctenar píše:Děkuji za odpovědi. Pro úplnost či klid v duši: ctenar=Lote a oboji = tedy mladé nezkušené ucho a nic víc. Pouhá otázka položená jak mi zobák narost. Pouhá snaha něco se dozvědět. Vidíte za tím omote nebo ura? To záleží na Vás. Já osobně za tím vidím jen přímou otázku.
![]()
![]()
taky s Vámi všemi
z píše:Možná to sem nepatří, ale rád bych popsal svoji osobní zkušenost se zde několikrát zmiňovaným Wayne Muramotem. Tento pán začal vydávat časopis Furyu. Našel jsem si to na Internetu, objednal přes stránky Furyu.com., zaplatil roční předplatné. Časopis přišel - téměř rok staré jedno číslo. Potom už nikdy nic, bez jakéhokoliv vysvětlení. Pana Muramota jsem žádal o názor mailem i běžnou poštou. Odpovědi jsem se nikdy nedočkal, stejně jako vrácení peněz. Chápu, že podnikatelský zájem nemusí vyjít. Ale nechat si zaplatit předplatné, přitom vědět, že již rok časopis nevydávám a přesto se na Síti tvářit jako hrdý zastánce tradic starých Koryú? Dodávám, že peníze jsem platil kartou, tedy bylo na panu Muramotovi, aby si je sám strhl.
Toto jen na okraj toho, jestli se dá na Síti každému věřit podle toho, co tam napíše.
j_madl píše:Tak už opravdu naposledy.
Je to stále dokola.
Zdá se, že čím více napíši, tím více látky máte k pochybování, milý Patriku. Doufám, že takové pochybnosti nemáte jen o mé bezvýznamné osobě. Píšete, že jsem nad věcí, ale nemohu se Bohužel tvářit, že nevidím a neslyším, když zpochybňujete a urážíte moje učitele, žáky, přátele a Otce, který byl rovněž mým učitelem a tak vlastně i můj národ. Do mé školy chodí i lidé, kteří studovali Koryu v Japonsku a mnoho dalšího jinde a jejich důvěra není bezcenná a nemohu ji nechat zneucťovat. Řada význačných Japonců se k mé práci vyjádřilo s úctou a respektem.
Vyjádření Japonců je pro mne sice důležité, neboť se má velká část mé činnosti dotýká jejich tradic, ale jako pro syna z rodu Davidova pro mne zase tak důležité není, co si myslí Asiaté, i když je mám v oblibě a studuji a následuji cesty, které v Asii povstaly, nebo alespoň byly kultivovány.
Jméno Nagomi mi jeden velmi vážený Japonec dal k používání školy před svědky po stáži v našem dójó a je to rodinné jméno jeho nejbližšího rodinného kruhu.
Už zde dále nebudu obhajovat co je dávno obhájené.
Je mi líto Vašeho postoje Patriku, věřím, že až se sejdeme, vše se náhle vyjasní a mraky se rozplynou, slunce opět vysvitne.
Omlouvám se, ale považuji tenhle podivný pingpong za ztrátu času. Pokud mi budete chtít napsat, můj soukromý e-mail je bhante@seznam.cz, prosím, použijte ten. Děkuji Všem za Vaše úsilí a nashledanou v dobrých časech. Mír s Vámi.
j_madl píše:
Jméno Nagomi mi jeden velmi vážený Japonec dal k používání školy před svědky po stáži v našem dójó a je to rodinné jméno jeho nejbližšího rodinného kruhu.
patrik píše:j_madl píše:Rád se zapojím do diskuzí o tématech souvisejících s věcmi, které mne ještě z BU zajímají, ale nebudu již s dovolením reagovat na snahy o podobné ztráty času.
Po dlouhém mlčení v tomto fóru jsem se zeptal na věci, které mě z BU zajímají a doufal jsem, že dostanu nějakou odpověď.
Omlouvám se, ale žádnou nemám... jenom ten či onen člověk, ty či ony starobylé školy. A právě jen to nebo ono, tedy žádná jména... Nemám důvod ptát se dál, ale jako vysvětlení všem, proč se vlastně ptám.
--------------
Když jsem se kdesi dozvěděl, že mistr Hladík vyučuje starobylé a dávno zapomenuté formy, zdálo se mi to hodně přitažené za vlasy... tedy protože nevím nic o čínských BU, nemá smysl, abych se tím zabýval... Nicméně většina osazenstva tohoto fóra, správci tohoto webu, jeho zakladatelé ví, o co v tomto případě jde... Oni rozumí tomuto tématu, tématu čínských škol, tématu daleko rozšířenějšímu, než je téma škol japonských. Já se zeptal, protože bych rád lépe rozuměl tématu jinému - právě těm japonským školám. Snad jsem se ptal dostatečně konkrétně a své dotazy jsem zkusil podepřít argumenty, dostupnými zdroji. Nejde o Internet, ale veřejně vycházející studie lidí, kteří se dostávají k jádru, pravidelně studují staré školy, většinou u představitelů těchto škol, kteří mají jméno.
Tvrzení, že tyto školy nejsou veřejné apod.... budiž oni skutečně nejsou veřejné, ale v úplně jiném smyslu. Všem bych doporučil trochu zdravého selského rozumu... a začněte, tedy zajímá-li Vás toto téma, hledat. Narazíte na japonsky a kupodivu i jinak psané manuály, dokumenty písemné i jiné o starobylých školách, právě proto, aby unikátní poklady Japonska nemizely. Ti, kteří tyto materiály tvoří vědí, kam až zasahuje ono ura, které bývá zpravidla tou menší, tedy viditelněmenší částí školy.
90% materiálu, které vychází na toto téma v češtině psali lidé, pro něž karate a kobudó (tedy Nihon kobudó) zůstávají tímtéž, džúdó považují za náhradu džúdžucu a aikidó za tradiční školu... Bez urážky kohokoliv, lidé, kteří toto opisují a doplňují o své pohledy zpravidla tyto staré školy nikdy neviděli, zatímco lidé, kteří píší ve shora uvedených materiálech veřejně o starých školách přikládají fotografie, autentické fotografie z ukázek a prezentací, jichž se účastnili, fotokopie částí denšó a mokuroku oněch škol, rozhovory z hlavními představiteli těchto starobylých tradicí a pod.
(pro ilustraci, jediný překlad Donna F. Draegera, 7. dan iaidó & kendó & džúdó, mimoto menkjo kaiden Tenšin ©oden Katori ©intó rjú a ©intó Musó rjú, který zde vyšel v CADPRESSU je natolik neodborně přeložený, že bych všem doporučil sehnat si originální verzi, tedy Comprehenzive Asian Fighting arts - mluvím tu o části, kde popisuje stará japonské školy, mluvím o chybějících fotografiích a o věcech, které snad dokážu posoudit)
Zpátky k tématu, zeptal jsem se na souvislosti nové školy iaidžucu se starými, protože vím, z vlastní zkušenosti, jak obsáhlé jsou osnovy těchto starých škol. Iaidisté mi potvrdí, že se ve shora uvedených starých školách iaidžucu používá jiné nottó, tedy meč se zatahuje do saji pod jiným úhlem, v jiném rytmu a pod... a mnohdy se toto liší i uvnitř jednotlivých škol. Tedy v katách první waza (Omori rjú) Musó ©inden rjú se meč ukládá jinak než ve druhé (Hasegawa Eišin) a třetí (Oku iai) ... Je tedy jasné, že aby jedna škola ovlivnila druhou, musí být dokončeno její studium... Jenže v našem malém českém dolíčku někdo řekne iaidó a všichni víme, že se jedná o jedno jediné bojové umění...
Mluví se tu o "jakýchsi" mistrech kendó a 4. danech... bez urážky, 4. dan je asistent instruktoračlověk, který by správně staré školy neměl ani vyučovat... Tedy je-li to Japonec, pravděpodobně ani nebude. Neříkám, že je nelegitimní učit se nebo cvičit něco z těchto škol, ale to, co se cvičí v těchto školách jako kusá informace je to prostě omote, tedy imho nic, na čem by se dalo stavět dál moje nebo čísi ura... V Čechách a nejen tady "učíme" i my, se stupni daleko nižšími, ale vím jak se takový 3. - 4. japonští dani ošívají, když mají někoho něco učit.
Já neříkám, že je kdokoliv podvodník... takovou potřebu nemám, nicméně stejně jako se může plést pan Hladík, může se plést třeba i pan Mádl a stejně tak se může plést i jakýsi pan Orth, nebo Mádlovi, Orthovi i Hladíkovi učitelé. Jenže já, protože čtu texty lidí, kteří se studiem těchto tradic zabývají do hloubky (Wayne Muromoto kupříkladu - viz článek na úvodu) a používám selský rozum, pokládám tyto všetečné (a neodbytné) dotazy. Což asi nedělají kupříkladu Vaši/Tvoji studenti.
Všem, kdo u pana Mádla studují se omlouvám, ale je mi líto, Vaše nekritické obhajoby nejsou v tomto případě nijak zajímavé, předpokládám, že ani Vy mi neukážete 260 technik tasení meče. Snad tomu, co děláte dokážete dát význam a zdůvodníte si to, snad se chcete jenom zalíbit respektované osobě, zcela určitě v tom není nic nepochopitelného, ale jak jsem psal - všeobecná odpověď "to je pro Tebe ura" mi nestačí a neměla by stačit žádné myslící bytosti.
Omlouvám se i Vám/Tobě pane Mádle, ale já prostě zkoumám minulost, abych se dozvěděl něco o přítomnosti (keiko šokon). Co se týče mé chorobné psavosti, myslím, že psát v diskuzním fóru je právem kohokoliv, stejně jako se v tomto fóru mýlit... Nemám potřebu své příspěvky zpětně mazat nebo nějak zásadně přepracovávat, i když by se to zdálo praktické... A právě protože jsem omylný, nepíšu knížky a píšu-li články, velice často se zabývám osobními pocitů z toho či onoho setkání se starými školami... a prosím, nepředstavujte si, že jde o nějaké "workshopy" amerického typu... Ačkoliv při cvičeních nesedíme hlavou ke zdi a tato cvičení nevedou k produkci nemilosrdných strýtfajtrů, můžu s určitostí říct, že není ostudou jít a zeptat se na cokoliv.
Poslední příspěvek jsem psát nemusel a vůbec bych mohl k tomuto tématu mlčet, ale zdá se mi smutné, že nikdo nepřemýšlí nad tím, co tu anonym nebo ctenar napsal - snad oba jednou přijdou a vysvětlí víc, snad se jednou dozvíme něco konkrétního od Vás/Tebe. Mezi námi, není velký rozdíl v tom, když někdo svůj příspěvek nepodepíše, když ho podepíše ctenar a nebo, když se podepisuje každý den jinak (zdravím nick HonzaMares a jiné). A třeba k tomu onen anonym nebo ctenar má důvod... stejně jako třeba HonzaMares nebo BenGuri.
Včerejší příspěvek jsem napsal mezi cvičením, v obědové pauze a dnešní píšu ráno, dřív než bude nutné něco dělat... a až to dopíšu, půjdu nejspíš něco dělat.
Nemá smysl ptát se dál a bez urážky, nijak to neovlivní to, co bych měl vidět na vlastní oči. Já totiž nepoznám, jak má vypadat ten či onen pohyb v té či jiné staré škole, protože kupříkladu postoj s mečem, hassó no kamae z našeho ©intó Musó rjú je jiné než hassó v Ittó rjú, jinak pojmenované, ale totožné in no kamae z Katori ©intó rjú, nebo kami hassó z Kašima ©in rjú... A právě z toho důvodu, že to člověk nepozná, musí se ptát na zdroje a kontinuitu. Japonský historický šerm tuto kontinuitu má, zanikne-li nějaká škola, obvykle se to "veřejně přizná", někdy škola zanikne částečně a je přijata pod "správu" školy jiné apod. Učí-li někdo cokoliv z japonských starých škol, měl by (musí) zdůvodnit své oprávnění nebo odbornost a potom samozřejmě může učit koho chce a co chce... Může i bez toho, to dá rozum, ale potom je jasné, že se v myslích nás myslících a taky cítících bytostí ty otazníky tak nějak množí.
Taky na závěr odbočím a něco přidám.
Předevčírem jsem si četl (bez slovníku, tedy mnoho mi uniklo) rozhovor s panem Satoši Saitem (*1922), 5. hlavním představitelem školy šurikendžucu Negiši rjú... a krom toho, že v tomto veřejném rozhovoru vysvětlil jak se dostal k následnictví školy, popsal také některé techniky i historii, vyjmenoval své současné žáky... pokud jsem to dobře počítal, bylo jich 8 nebo 9... z celého světa (JPN, USA & Hawai, Chorvatsko). Ta jeho škola je stará pouhých 175 let, ale je to sakra korjú... Nemyslíte, že pán poodhalil víc ura než se nabízí tady... (Myhero, co si o tom myslíš?)
Kdo byh chtěl vědět víc, ať pro začátek gůgluje a hledá třeba tuhle starou školu a nebo víte co, hledejte staré školy vůbec. Je to fakticky něco úplně jinýho, než se dočtete a dokoukáte tady. Internet není nemoc, je to dobrý začátek pro hledání starých škol, krom cvičení samozřejmě. Zjistíte třeba, že Kašima ©in rjú není totéž jako Kašima ©intó rjú nebo Kašima Džikišin Kage rjú... a víte co, najdete i detaily o těchto a dalších školách, stejně jako jejich hlavní i jiné představitele, tedy i učitele, kteří je vyučují... Nenajdete nafocené nebo natočené techniky, návody jak to, či ono cvičit... ale i tak toho bude dost. Víc, než se nabízí tady. Moje otázka tedy zní "jsou představitelé těchto škol, držitelé tradičních mokuroku apod. nelegitimní?"
Jak už jsem napsal, nemusel jsem tvořit minulý příspěvek a nemusel jsem dělat ani tento. Ale prostě jsem chtěl a napsal ho. Myslete si třeba, že mi jde o nějaké špinění kohokoliv (myslím, že z toho co nám tu j_madl napsal je nad věcí a tak se ho to nedotýká). Myslete si třeba že chci zvyšovat význam svůj nebo toho, co dělám, na úkor někoho jiného, anebo si řekněte "to je magor" a nijak to nezdůvodňujte... Samozřejmě, že budu rád, když mi kdokoliv přidá nějaký svůj názor, objektivníhodnocení třeba i soukromě...
Pro sebe toto téma uzavírám, do Nagomi se nechystám, ale (neboť jsem byl pozván), nevylučuju, že tam jednou přijdu.
Mějte hezký den a týden a klíďo se ozvěte soukromě...
Patrik
P.S.
Nedávno jsem se pokusil něco vysvětlit známemů, který cvičí moderní aikidó a iaidó... použil jsem slovo "korjú" (staré školy) a jeho reakce byla něco jako "brrr, ja nemyslím žádný tajný školy jako nindžové a tak"... Možná tento typ rozhovorů a reakcí je tím důvodem, proč bych rád mezi lidi dostal trochu víc informací o tom, jak moc jsou takové školy "brr"
patrik píše:Pro sebe toto téma uzavírám(...)
pucmaz píše:Je jmeno tohoto "jednoho japonce" taky tajne? Nechcete o tomto tematu rict vic?... prosim. Nebo povazujete i tento muj zajem o historii vasi skoly za urazku? Dekuji
j_madl píše:
Toto tvrzení vyplynulo z debaty, kterou jsem měl ve svém dójó s jedním starým japonským mistrem "Kendo", při jeho soukromé návštěvě. Debata vznikla na základě toho, že se mne ptal na pramen některých technik, které jsem měl ještě od svého otce, který je měl od svých učitelů Jiujitsu z 30. let v ČR a později v Německu. Byl překvapen, neboť techniky byly velmi ..... účinné?... s použitím principů, které se dnes obecně nevyučují. Když jsem mu řekl, jak starý je jejich zdroj, začal se mnou hovořit na toto téma. Tato událost má svědky, ale prostě vzhledem k osobě onoho učitele a jeho přání zachování inkognita jeho tehdejší návštěvy, prostě toto téma zůstavá takto neúplné.
j_madl píše:
Jméno Nagomi mi jeden velmi vážený Japonec dal k používání školy před svědky po stáži v našem dójó a je to rodinné jméno jeho nejbližšího rodinného kruhu.
Zpět na japonská bojová umění a sporty...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků