Josef Mádl?

aikidó, aikidžucu, džúdó,džúdžucu, iaidó, karate, kempó, kendó, kjúdó, kobudó, nindžucu, sumó...

Moderátor: Picard

Příspěvekod jox » ned 27. úno, 2005 22:38

Když se setkaj dvě jezera, nejdřív to trochu bouří, ale pak zjistěj že ve vobou je voda, ale smířej se s tim že hladina zůstane různá, i když mezi nima jásá peřej. A vo to de, ne? :)
___
Jox
jox
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 1021
Registrován: pát 26. lis, 2004 0:00

 

Příspěvekod patrik » pon 28. úno, 2005 7:29

j_madl píše:Rád se zapojím do diskuzí o tématech souvisejících s věcmi, které mne ještě z BU zajímají, ale nebudu již s dovolením reagovat na snahy o podobné ztráty času.


Po dlouhém mlčení v tomto fóru jsem se zeptal na věci, které mě z BU zajímají a doufal jsem, že dostanu nějakou odpověď.

Omlouvám se, ale žádnou nemám... jenom ten či onen člověk, ty či ony starobylé školy. A právě jen to nebo ono, tedy žádná jména... Nemám důvod ptát se dál, ale jako vysvětlení všem, proč se vlastně ptám.

--------------

Když jsem se kdesi dozvěděl, že mistr Hladík vyučuje starobylé a dávno zapomenuté formy, zdálo se mi to hodně přitažené za vlasy... tedy protože nevím nic o čínských BU, nemá smysl, abych se tím zabýval... Nicméně většina osazenstva tohoto fóra, správci tohoto webu, jeho zakladatelé ví, o co v tomto případě jde... Oni rozumí tomuto tématu, tématu čínských škol, tématu daleko rozšířenějšímu, než je téma škol japonských. Já se zeptal, protože bych rád lépe rozuměl tématu jinému - právě těm japonským školám. Snad jsem se ptal dostatečně konkrétně a své dotazy jsem zkusil podepřít argumenty, dostupnými zdroji. Nejde o Internet, ale veřejně vycházející studie lidí, kteří se dostávají k jádru, pravidelně studují staré školy, většinou u představitelů těchto škol, kteří mají jméno.

Tvrzení, že tyto školy nejsou veřejné apod.... budiž oni skutečně nejsou veřejné, ale v úplně jiném smyslu. Všem bych doporučil trochu zdravého selského rozumu... a začněte, tedy zajímá-li Vás toto téma, hledat. Narazíte na japonsky a kupodivu i jinak psané manuály, dokumenty písemné i jiné o starobylých školách, právě proto, aby unikátní poklady Japonska nemizely. Ti, kteří tyto materiály tvoří vědí, kam až zasahuje ono ura, které bývá zpravidla tou menší, tedy viditelně ;) menší částí školy.

90% materiálu, které vychází na toto téma v češtině psali lidé, pro něž karate a kobudó (tedy Nihon kobudó) zůstávají tímtéž, džúdó považují za náhradu džúdžucu a aikidó za tradiční školu... Bez urážky kohokoliv, lidé, kteří toto opisují a doplňují o své pohledy zpravidla tyto staré školy nikdy neviděli, zatímco lidé, kteří píší ve shora uvedených materiálech veřejně o starých školách přikládají fotografie, autentické fotografie z ukázek a prezentací, jichž se účastnili, fotokopie částí denšó a mokuroku oněch škol, rozhovory z hlavními představiteli těchto starobylých tradicí a pod.

(pro ilustraci, jediný překlad Donna F. Draegera, 7. dan iaidó & kendó & džúdó, mimoto menkjo kaiden Tenšin ©oden Katori ©intó rjú a ©intó Musó rjú, který zde vyšel v CADPRESSU je natolik neodborně přeložený, že bych všem doporučil sehnat si originální verzi, tedy Comprehenzive Asian Fighting arts - mluvím tu o části, kde popisuje stará japonské školy, mluvím o chybějících fotografiích a o věcech, které snad dokážu posoudit)

Zpátky k tématu, zeptal jsem se na souvislosti nové školy iaidžucu se starými, protože vím, z vlastní zkušenosti, jak obsáhlé jsou osnovy těchto starých škol. Iaidisté mi potvrdí, že se ve shora uvedených starých školách iaidžucu používá jiné notó, tedy meč se zatahuje do saji pod jiným úhlem, v jiném rytmu a pod... a mnohdy se toto liší i uvnitř jednotlivých škol. Tedy v katách první waza (Omori rjú) Musó ©inden rjú se meč ukládá jinak než ve druhé (Hasegawa Eišin) a třetí (Oku iai) ... Je tedy jasné, že aby jedna škola ovlivnila druhou, musí být dokončeno její studium... Jenže v našem malém českém dolíčku někdo řekne iaidó a všichni víme, že se jedná o jedno jediné bojové umění...

Mluví se tu o "jakýchsi" mistrech kendó a 4. danech... bez urážky, 4. dan je asistent instruktora ;) člověk, který by správně staré školy neměl ani vyučovat... Tedy je-li to Japonec, pravděpodobně ani nebude. Neříkám, že je nelegitimní učit se nebo cvičit něco z těchto škol, ale to, co se cvičí v těchto školách jako kusá informace je to prostě omote, tedy imho nic, na čem by se dalo stavět dál moje nebo čísi ura... V Čechách a nejen tady "učíme" i my, se stupni daleko nižšími, ale vím jak se takový 3. - 4. japonští dani ošívají, když mají někoho něco učit.

Já neříkám, že je kdokoliv podvodník... takovou potřebu nemám, nicméně stejně jako se může plést pan Hladík, může se plést třeba i pan Mádl a stejně tak se může plést i jakýsi pan Orth, nebo Mádlovy, Orthovy i Hladíkovy učitelé. Jenže já, protože čtu texty lidí, kteří se studiem těchto tradic zabývají do hloubky (Wayne Muromoto kupříkladu - viz článek na úvodu) a používám selský rozum, pokládám tyto všetečné (a neodbytné) dotazy. Což asi nedělají kupříkladu Vaši/Tvoji studenti.

Všem, kdo u pana Mádla studují se omlouvám, ale je mi líto, Vaše nekritické obhajoby nejsou v tomto případě nijak zajímavé, předpokládám, že ani Vy mi neukážete 260 technik tasení meče. Snad tomu, co děláte dokážete dát význam a zdůvodníte si to, snad se chcete jenom zalíbit respektované osobě, zcela určitě v tom není nic nepochopitelného, ale jak jsem psal - všeobecná odpověď "to je pro Tebe ura" mi nestačí a neměla by stačit žádné myslící bytosti.

Omlouvám se i Vám/Tobě pane Mádle, ale já prostě zkoumám minulost, abych se dozvěděl něco o přítomnosti (keiko šokon). Co se týče mé chorobné psavosti, myslím, že psát v diskuzním fóru je právem kohokoliv, stejně jako se v tomto fóru mýlit... Nemám potřebu své příspěvky zpětně mazat nebo nějak zásadně přepracovávat, i když by se to zdálo praktické... A právě protože jsem omylný, nepíšu knížky a píšu-li články, velice často se zabývám osobními pocitů z toho či onoho setkání se starými školami... a prosím, nepředstavujte si, že jde o nějaké "workshopy" amerického typu... Ačkoliv při cvičeních nesedíme hlavou ke zdi a tato cvičení nevedou k produkci nemilosrdných strýtfajtrů, můžu s určitostí říct, že není ostudou jít a zeptat se na cokoliv.

Poslední příspěvek jsem psát nemusel a vůbec bych mohl k tomuto tématu mlčet, ale zdá se mi smutné, že nikdo nepřemýšlí nad tím, co tu anonym nebo ctenar napsal - snad oba jednou přijdou a vysvětlí víc, snad se jednou dozvíme něco konkrétního od Vás/Tebe. Mezi námi, není velký rozdíl v tom, když někdo svůj příspěvek nepodepíše, když ho podepíše ctenar a nebo, když se podepisuje každý den jinak (zdravím nick HonzaMares a jiné). A třeba k tomu onen anonym nebo ctenar má důvod... stejně jako třeba HonzaMares nebo BenGuri.

Včerejší příspěvek jsem napsal mezi cvičením, v obědové pauze a dnešní píšu ráno, dřív než bude nutné něco dělat... a až to dopíšu, půjdu nejspíš něco dělat.

Nemá smysl ptát se dál a bez urážky, nijak to neovlivní to, co bych měl vidět na vlastní oči. Já totiž nepoznám, jak má vypadat ten či onen pohyb v té či jiné staré škole, protože kupříkladu postoj s mečem, hassó no kamae z našeho ©intó Musó rjú je jiné než hassó v Ittó rjú, jinak pojmenované, ale totožné in no kamae z Katori ©intó rjú, nebo kami hassó z Kašima ©in rjú... A právě z toho důvodu, že to člověk nepozná, musí se ptát na zdroje a kontinuitu. Japonský historický šerm tuto kontinuitu má, zanikne-li nějaká škola, obvykle se to "veřejně přizná", někdy škola zanikne částečně a je přijata pod "správu" školy jiné apod. Učí-li někdo cokoliv z japonských starých škol, měl by (musí) zdůvodnit své oprávnění nebo odbornost a potom samozřejmě může učit koho chce a co chce... Může i bez toho, to dá rozum, ale potom je jasné, že se v myslích nás myslících a taky cítících bytostí ty otazníky tak nějak množí ;) .

Taky na závěr odbočím a něco přidám.

Předevčírem jsem si četl (bez slovníku, tedy mnoho mi uniklo) rozhovor s panem Satoši Saitem (*1922), 5. hlavním představitelem školy šurikendžucu Negiši rjú... a krom toho, že v tomto veřejném rozhovoru vysvětlil jak se dostal k následnictví školy, popsal také některé techniky i historii, vyjmenoval své současné žáky... pokud jsem to dobře počítal, bylo jich 8 nebo 9... z celého světa (JPN, USA & Hawai, Chorvatsko). Ta jeho škola je stará pouhých cca 135 let, ale je to sakra korjú... Nemyslíte, že pán poodhalil víc ura než se nabízí tady... (Myhero, co si o tom myslíš?)

Kdo byh chtěl vědět víc, ať pro začátek gůgluje a hledá třeba tuhle starou školu a nebo víte co, hledejte staré školy vůbec. Je to fakticky něco úplně jinýho, než se dočtete a dokoukáte tady. Internet není nemoc, je to dobrý začátek pro hledání starých škol, krom cvičení samozřejmě. Zjistíte třeba, že Kašima ©in rjú není totéž jako Kašima ©intó rjú nebo Kašima Džikišin Kage rjú... a víte co, najdete i detaily o těchto a dalších školách, stejně jako jejich hlavní i jiné představitele, tedy i učitele, kteří je vyučují... Nenajdete nafocené nebo natočené techniky, návody jak to, či ono cvičit... ale i tak toho bude dost. Víc, než se nabízí tady. Moje otázka tedy zní "jsou představitelé těchto škol, držitelé tradičních mokuroku apod. nelegitimní?"

Jak už jsem napsal, nemusel jsem tvořit minulý příspěvek a nemusel jsem dělat ani tento. Ale prostě jsem chtěl a napsal ho. Myslete si třeba, že mi jde o nějaké špinění kohokoliv (myslím, že z toho co nám tu j_madl napsal je nad věcí a tak se ho to nedotýká). Myslete si třeba že chci zvyšovat význam svůj nebo toho, co dělám, na úkor někoho jiného, anebo si řekněte "to je magor" a nijak to nezdůvodňujte... Samozřejmě, že budu rád, když mi kdokoliv přidá nějaký svůj názor, objektivní :) hodnocení třeba i soukromě...

Pro sebe toto téma uzavírám, do Nagomi se nechystám, ale (neboť jsem byl pozván), nevylučuju, že tam jednou přijdu.

Mějte hezký den a týden a klíďo se ozvěte soukromě...

Patrik

P.S.
Nedávno jsem se pokusil něco vysvětlit známemů, který cvičí moderní aikidó a iaidó... použil jsem slovo "korjú" (staré školy) a jeho reakce byla něco jako "brrr, ja nemyslím žádný tajný školy jako nindžové a tak"... Možná tento typ rozhovorů a reakcí je tím důvodem, proč bych rád mezi lidi dostal trochu víc informací o tom, jak moc jsou takové školy "brr"
Naposledy upravil patrik dne pon 07. bře, 2005 6:53, celkově upraveno 1
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

for j_madl

Příspěvekod XiaoYu » pon 28. úno, 2005 10:49

Toto ma dostalo:

.... nebo bych to mohl brát jako urážku, neb jsem schopen fyzicky jakékoliv nohy v okruhu x tisíc kilometrů ještě zlomit sám ....

Bud sa mylim, alebo ste prave napisal, ze ste schopny zlamat nohy hocikomu v okruhu x tisíc kilometrů (ak teda x nie je 0.01)? Mam to chapat tak, ze ste siroko-daleko najlepsi bojovnik? Zeby vyzva pre Hanuman klub, alebo Du Fu Kuna? Prosim, ked uz, tak menej nez 20 riadkovu odpoved.
XiaoYu
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 27. bře, 2003 0:00

Příspěvekod Anonymní » pon 28. úno, 2005 10:50

Děkuji za odpovědi. Pro úplnost či klid v duši: ctenar=Lote a oboji = tedy mladé nezkušené ucho a nic víc. Pouhá otázka položená jak mi zobák narost. Pouhá snaha něco se dozvědět. Vidíte za tím omote nebo ura? To záleží na Vás. Já osobně za tím vidím jen přímou otázku.
:) :) :) taky s Vámi všemi
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Re: for j_madl

Příspěvekod j_madl » pon 28. úno, 2005 11:01

XiaoYu píše:Toto ma dostalo:

.... nebo bych to mohl brát jako urážku, neb jsem schopen fyzicky jakékoliv nohy v okruhu x tisíc kilometrů ještě zlomit sám ....

Bud sa mylim, alebo ste prave napisal, ze ste schopny zlamat nohy hocikomu v okruhu x tisíc kilometrů (ak teda x nie je 0.01)? Mam to chapat tak, ze ste siroko-daleko najlepsi bojovnik? Zeby vyzva pre Hanuman klub, alebo Du Fu Kuna? Prosim, ked uz, tak menej nez 20 riadkovu odpoved.


Vytrhl jsi to z kontextu, napsal jsem, že bych ještě musel mít vůli něco takového udělat, ale budiž. Položil jsi otázku...
Můj přítel Petr Macháček a jeho crew a mí přátelé od ctihodného Du Fu Kuna jsou jistě lepší bojovníci, ale tito lidé si nemají potřebu s nikým nohy lámat. Oni si nepotřebujínic dokazovat. Myslím, že kdyby viděli, že jsem v nouzi, přišli by mi naopak na pomoc.
j_madl
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 30. led, 2005 0:00

Příspěvekod j_madl » pon 28. úno, 2005 11:05

ctenar píše:Děkuji za odpovědi. Pro úplnost či klid v duši: ctenar=Lote a oboji = tedy mladé nezkušené ucho a nic víc. Pouhá otázka položená jak mi zobák narost. Pouhá snaha něco se dozvědět. Vidíte za tím omote nebo ura? To záleží na Vás. Já osobně za tím vidím jen přímou otázku.
:) :) :) taky s Vámi všemi

ctenáři, prosím, zamailuj mi znovu, ten mail co jsi mi napsal jako lotelote jsem ztratil a nemohu najít Tvou adresu. Napsal jsem Ti poměrně obsáhlou odpověď ve Wordu ale na většinu věcí jsem už reagoval tady. Už tady nebudu, je to zbytečné, neboť kdo nechce slyšet, nebo má nějaký důvod, nebo úkol se do mne navážet to stejně bude dělat, i kdybych zde přednášel Talmud. Ahoj "Ucho" :lol:
j_madl
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 30. led, 2005 0:00

Příspěvekod j_madl » pon 28. úno, 2005 11:05

ctenar píše:Děkuji za odpovědi. Pro úplnost či klid v duši: ctenar=Lote a oboji = tedy mladé nezkušené ucho a nic víc. Pouhá otázka položená jak mi zobák narost. Pouhá snaha něco se dozvědět. Vidíte za tím omote nebo ura? To záleží na Vás. Já osobně za tím vidím jen přímou otázku.
:) :) :) taky s Vámi všemi

ctenáři, prosím, zamailuj mi znovu, ten mail co jsi mi napsal jako lotelote jsem ztratil a nemohu najít Tvou adresu. Napsal jsem Ti poměrně obsáhlou odpověď ve Wordu ale na většinu věcí jsem už reagoval tady. Už tady nebudu, je to zbytečné, neboť kdo nechce slyšet, nebo má nějaký důvod, nebo úkol se do mne navážet to stejně bude dělat, i kdybych zde přednášel Talmud. Ahoj "Ucho" :lol:
j_madl
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 30. led, 2005 0:00

Příspěvekod pucmaz » pon 28. úno, 2005 11:11

Ted vazne chcete odejit? Kdyz padlo tolik otazek? Rekl bych, ze pokud na ne neodpovite, docela se znemoznite. A pritom nejde o nic sloziteho... nebo pro vas snad ano?
pucmaz
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 838
Registrován: pon 12. dub, 2004 23:00

Příspěvekod j_madl » pon 28. úno, 2005 11:15

Tak už opravdu naposledy.
Je to stále dokola.
Zdá se, že čím více napíši, tím více látky máte k pochybování, milý Patriku. Doufám, že takové pochybnosti nemáte jen o mé bezvýznamné osobě. Píšete, že jsem nad věcí, ale nemohu se Bohužel tvářit, že nevidím a neslyším, když zpochybňujete a urážíte moje učitele, žáky, přátele a Otce, který byl rovněž mým učitelem a tak vlastně i můj národ. Do mé školy chodí i lidé, kteří studovali Koryu v Japonsku a mnoho dalšího jinde a jejich důvěra není bezcenná a nemohu ji nechat zneucťovat. Řada význačných Japonců se k mé práci vyjádřilo s úctou a respektem.
Vyjádření Japonců je pro mne sice důležité, neboť se má velká část mé činnosti dotýká jejich tradic, ale jako pro syna z rodu Davidova pro mne zase tak důležité není, co si myslí Asiaté, i když je mám v oblibě a studuji a následuji cesty, které v Asii povstaly, nebo alespoň byly kultivovány.
Jméno Nagomi mi jeden velmi vážený Japonec dal k používání školy před svědky po stáži v našem dójó a je to rodinné jméno jeho nejbližšího rodinného kruhu.
Už zde dále nebudu obhajovat co je dávno obhájené.
Je mi líto Vašeho postoje Patriku, věřím, že až se sejdeme, vše se náhle vyjasní a mraky se rozplynou, slunce opět vysvitne.

Omlouvám se, ale považuji tenhle podivný pingpong za ztrátu času. Pokud mi budete chtít napsat, můj soukromý e-mail je bhante@seznam.cz, prosím, použijte ten. Děkuji Všem za Vaše úsilí a nashledanou v dobrých časech. Mír s Vámi.
j_madl
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 30. led, 2005 0:00

tradice - komerce atd.

Příspěvekod Anonymní » pon 28. úno, 2005 11:18

Možná to sem nepatří, ale rád bych popsal svoji osobní zkušenost se zde několikrát zmiňovaným Wayne Muramotem. Tento pán začal vydávat časopis Furyu. Našel jsem si to na Internetu, objednal přes stránky Furyu.com., zaplatil roční předplatné. Časopis přišel - téměř rok staré jedno číslo. Potom už nikdy nic, bez jakéhokoliv vysvětlení. Pana Muramota jsem žádal o názor mailem i běžnou poštou. Odpovědi jsem se nikdy nedočkal, stejně jako vrácení peněz. Chápu, že podnikatelský zájem nemusí vyjít. Ale nechat si zaplatit předplatné, přitom vědět, že již rok časopis nevydávám a přesto se na Síti tvářit jako hrdý zastánce tradic starých Koryú? Dodávám, že peníze jsem platil kartou, tedy bylo na panu Muramotovi, aby si je sám strhl.
Toto jen na okraj toho, jestli se dá na Síti každému věřit podle toho, co tam napíše.
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Re: tradice - komerce atd.

Příspěvekod patrik » pon 28. úno, 2005 11:26

z píše:Možná to sem nepatří, ale rád bych popsal svoji osobní zkušenost se zde několikrát zmiňovaným Wayne Muramotem. Tento pán začal vydávat časopis Furyu. Našel jsem si to na Internetu, objednal přes stránky Furyu.com., zaplatil roční předplatné. Časopis přišel - téměř rok staré jedno číslo. Potom už nikdy nic, bez jakéhokoliv vysvětlení. Pana Muramota jsem žádal o názor mailem i běžnou poštou. Odpovědi jsem se nikdy nedočkal, stejně jako vrácení peněz. Chápu, že podnikatelský zájem nemusí vyjít. Ale nechat si zaplatit předplatné, přitom vědět, že již rok časopis nevydávám a přesto se na Síti tvářit jako hrdý zastánce tradic starých Koryú? Dodávám, že peníze jsem platil kartou, tedy bylo na panu Muramotovi, aby si je sám strhl.
Toto jen na okraj toho, jestli se dá na Síti každému věřit podle toho, co tam napíše.


K tomu mám 3 věci
1) Tvoje karta asi není na jméno "z"
2) To by sis měl asi vyříkat s ním.
3) Moje zkušenost s ním je taková: Našel jsem kvalitní článek, popsal k čemu bych ho rád použil a dostal bezplatně povolení ho publikovat.

Patrik
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

Příspěvekod j_madl » pon 28. úno, 2005 11:28

j_madl píše:Tak už opravdu naposledy.
Je to stále dokola.
Zdá se, že čím více napíši, tím více látky máte k pochybování, milý Patriku. Doufám, že takové pochybnosti nemáte jen o mé bezvýznamné osobě. Píšete, že jsem nad věcí, ale nemohu se Bohužel tvářit, že nevidím a neslyším, když zpochybňujete a urážíte moje učitele, žáky, přátele a Otce, který byl rovněž mým učitelem a tak vlastně i můj národ. Do mé školy chodí i lidé, kteří studovali Koryu v Japonsku a mnoho dalšího jinde a jejich důvěra není bezcenná a nemohu ji nechat zneucťovat. Řada význačných Japonců se k mé práci vyjádřilo s úctou a respektem.
Vyjádření Japonců je pro mne sice důležité, neboť se má velká část mé činnosti dotýká jejich tradic, ale jako pro syna z rodu Davidova pro mne zase tak důležité není, co si myslí Asiaté, i když je mám v oblibě a studuji a následuji cesty, které v Asii povstaly, nebo alespoň byly kultivovány.
Jméno Nagomi mi jeden velmi vážený Japonec dal k používání školy před svědky po stáži v našem dójó a je to rodinné jméno jeho nejbližšího rodinného kruhu.
Už zde dále nebudu obhajovat co je dávno obhájené.
Je mi líto Vašeho postoje Patriku, věřím, že až se sejdeme, vše se náhle vyjasní a mraky se rozplynou, slunce opět vysvitne.

Omlouvám se, ale považuji tenhle podivný pingpong za ztrátu času. Pokud mi budete chtít napsat, můj soukromý e-mail je bhante@seznam.cz, prosím, použijte ten. Děkuji Všem za Vaše úsilí a nashledanou v dobrých časech. Mír s Vámi.
j_madl
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 66
Registrován: ned 30. led, 2005 0:00

Příspěvekod pucmaz » pon 28. úno, 2005 11:40

j_madl píše:
Jméno Nagomi mi jeden velmi vážený Japonec dal k používání školy před svědky po stáži v našem dójó a je to rodinné jméno jeho nejbližšího rodinného kruhu.


Je jmeno tohoto "jednoho japonce" taky tajne? Nechcete o tomto tematu rict vic?... prosim. Nebo povazujete i tento muj zajem o historii vasi skoly za urazku? Dekuji
pucmaz
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 838
Registrován: pon 12. dub, 2004 23:00

Příspěvekod kusa » pon 28. úno, 2005 12:59

patrik píše:
j_madl píše:Rád se zapojím do diskuzí o tématech souvisejících s věcmi, které mne ještě z BU zajímají, ale nebudu již s dovolením reagovat na snahy o podobné ztráty času.


Po dlouhém mlčení v tomto fóru jsem se zeptal na věci, které mě z BU zajímají a doufal jsem, že dostanu nějakou odpověď.

Omlouvám se, ale žádnou nemám... jenom ten či onen člověk, ty či ony starobylé školy. A právě jen to nebo ono, tedy žádná jména... Nemám důvod ptát se dál, ale jako vysvětlení všem, proč se vlastně ptám.

--------------

Když jsem se kdesi dozvěděl, že mistr Hladík vyučuje starobylé a dávno zapomenuté formy, zdálo se mi to hodně přitažené za vlasy... tedy protože nevím nic o čínských BU, nemá smysl, abych se tím zabýval... Nicméně většina osazenstva tohoto fóra, správci tohoto webu, jeho zakladatelé ví, o co v tomto případě jde... Oni rozumí tomuto tématu, tématu čínských škol, tématu daleko rozšířenějšímu, než je téma škol japonských. Já se zeptal, protože bych rád lépe rozuměl tématu jinému - právě těm japonským školám. Snad jsem se ptal dostatečně konkrétně a své dotazy jsem zkusil podepřít argumenty, dostupnými zdroji. Nejde o Internet, ale veřejně vycházející studie lidí, kteří se dostávají k jádru, pravidelně studují staré školy, většinou u představitelů těchto škol, kteří mají jméno.

Tvrzení, že tyto školy nejsou veřejné apod.... budiž oni skutečně nejsou veřejné, ale v úplně jiném smyslu. Všem bych doporučil trochu zdravého selského rozumu... a začněte, tedy zajímá-li Vás toto téma, hledat. Narazíte na japonsky a kupodivu i jinak psané manuály, dokumenty písemné i jiné o starobylých školách, právě proto, aby unikátní poklady Japonska nemizely. Ti, kteří tyto materiály tvoří vědí, kam až zasahuje ono ura, které bývá zpravidla tou menší, tedy viditelně ;) menší částí školy.

90% materiálu, které vychází na toto téma v češtině psali lidé, pro něž karate a kobudó (tedy Nihon kobudó) zůstávají tímtéž, džúdó považují za náhradu džúdžucu a aikidó za tradiční školu... Bez urážky kohokoliv, lidé, kteří toto opisují a doplňují o své pohledy zpravidla tyto staré školy nikdy neviděli, zatímco lidé, kteří píší ve shora uvedených materiálech veřejně o starých školách přikládají fotografie, autentické fotografie z ukázek a prezentací, jichž se účastnili, fotokopie částí denšó a mokuroku oněch škol, rozhovory z hlavními představiteli těchto starobylých tradicí a pod.

(pro ilustraci, jediný překlad Donna F. Draegera, 7. dan iaidó & kendó & džúdó, mimoto menkjo kaiden Tenšin ©oden Katori ©intó rjú a ©intó Musó rjú, který zde vyšel v CADPRESSU je natolik neodborně přeložený, že bych všem doporučil sehnat si originální verzi, tedy Comprehenzive Asian Fighting arts - mluvím tu o části, kde popisuje stará japonské školy, mluvím o chybějících fotografiích a o věcech, které snad dokážu posoudit)

Zpátky k tématu, zeptal jsem se na souvislosti nové školy iaidžucu se starými, protože vím, z vlastní zkušenosti, jak obsáhlé jsou osnovy těchto starých škol. Iaidisté mi potvrdí, že se ve shora uvedených starých školách iaidžucu používá jiné nottó, tedy meč se zatahuje do saji pod jiným úhlem, v jiném rytmu a pod... a mnohdy se toto liší i uvnitř jednotlivých škol. Tedy v katách první waza (Omori rjú) Musó ©inden rjú se meč ukládá jinak než ve druhé (Hasegawa Eišin) a třetí (Oku iai) ... Je tedy jasné, že aby jedna škola ovlivnila druhou, musí být dokončeno její studium... Jenže v našem malém českém dolíčku někdo řekne iaidó a všichni víme, že se jedná o jedno jediné bojové umění...

Mluví se tu o "jakýchsi" mistrech kendó a 4. danech... bez urážky, 4. dan je asistent instruktora ;) člověk, který by správně staré školy neměl ani vyučovat... Tedy je-li to Japonec, pravděpodobně ani nebude. Neříkám, že je nelegitimní učit se nebo cvičit něco z těchto škol, ale to, co se cvičí v těchto školách jako kusá informace je to prostě omote, tedy imho nic, na čem by se dalo stavět dál moje nebo čísi ura... V Čechách a nejen tady "učíme" i my, se stupni daleko nižšími, ale vím jak se takový 3. - 4. japonští dani ošívají, když mají někoho něco učit.

Já neříkám, že je kdokoliv podvodník... takovou potřebu nemám, nicméně stejně jako se může plést pan Hladík, může se plést třeba i pan Mádl a stejně tak se může plést i jakýsi pan Orth, nebo Mádlovi, Orthovi i Hladíkovi učitelé. Jenže já, protože čtu texty lidí, kteří se studiem těchto tradic zabývají do hloubky (Wayne Muromoto kupříkladu - viz článek na úvodu) a používám selský rozum, pokládám tyto všetečné (a neodbytné) dotazy. Což asi nedělají kupříkladu Vaši/Tvoji studenti.

Všem, kdo u pana Mádla studují se omlouvám, ale je mi líto, Vaše nekritické obhajoby nejsou v tomto případě nijak zajímavé, předpokládám, že ani Vy mi neukážete 260 technik tasení meče. Snad tomu, co děláte dokážete dát význam a zdůvodníte si to, snad se chcete jenom zalíbit respektované osobě, zcela určitě v tom není nic nepochopitelného, ale jak jsem psal - všeobecná odpověď "to je pro Tebe ura" mi nestačí a neměla by stačit žádné myslící bytosti.

Omlouvám se i Vám/Tobě pane Mádle, ale já prostě zkoumám minulost, abych se dozvěděl něco o přítomnosti (keiko šokon). Co se týče mé chorobné psavosti, myslím, že psát v diskuzním fóru je právem kohokoliv, stejně jako se v tomto fóru mýlit... Nemám potřebu své příspěvky zpětně mazat nebo nějak zásadně přepracovávat, i když by se to zdálo praktické... A právě protože jsem omylný, nepíšu knížky a píšu-li články, velice často se zabývám osobními pocitů z toho či onoho setkání se starými školami... a prosím, nepředstavujte si, že jde o nějaké "workshopy" amerického typu... Ačkoliv při cvičeních nesedíme hlavou ke zdi a tato cvičení nevedou k produkci nemilosrdných strýtfajtrů, můžu s určitostí říct, že není ostudou jít a zeptat se na cokoliv.

Poslední příspěvek jsem psát nemusel a vůbec bych mohl k tomuto tématu mlčet, ale zdá se mi smutné, že nikdo nepřemýšlí nad tím, co tu anonym nebo ctenar napsal - snad oba jednou přijdou a vysvětlí víc, snad se jednou dozvíme něco konkrétního od Vás/Tebe. Mezi námi, není velký rozdíl v tom, když někdo svůj příspěvek nepodepíše, když ho podepíše ctenar a nebo, když se podepisuje každý den jinak (zdravím nick HonzaMares a jiné). A třeba k tomu onen anonym nebo ctenar má důvod... stejně jako třeba HonzaMares nebo BenGuri.

Včerejší příspěvek jsem napsal mezi cvičením, v obědové pauze a dnešní píšu ráno, dřív než bude nutné něco dělat... a až to dopíšu, půjdu nejspíš něco dělat.

Nemá smysl ptát se dál a bez urážky, nijak to neovlivní to, co bych měl vidět na vlastní oči. Já totiž nepoznám, jak má vypadat ten či onen pohyb v té či jiné staré škole, protože kupříkladu postoj s mečem, hassó no kamae z našeho ©intó Musó rjú je jiné než hassó v Ittó rjú, jinak pojmenované, ale totožné in no kamae z Katori ©intó rjú, nebo kami hassó z Kašima ©in rjú... A právě z toho důvodu, že to člověk nepozná, musí se ptát na zdroje a kontinuitu. Japonský historický šerm tuto kontinuitu má, zanikne-li nějaká škola, obvykle se to "veřejně přizná", někdy škola zanikne částečně a je přijata pod "správu" školy jiné apod. Učí-li někdo cokoliv z japonských starých škol, měl by (musí) zdůvodnit své oprávnění nebo odbornost a potom samozřejmě může učit koho chce a co chce... Může i bez toho, to dá rozum, ale potom je jasné, že se v myslích nás myslících a taky cítících bytostí ty otazníky tak nějak množí ;) .

Taky na závěr odbočím a něco přidám.

Předevčírem jsem si četl (bez slovníku, tedy mnoho mi uniklo) rozhovor s panem Satoši Saitem (*1922), 5. hlavním představitelem školy šurikendžucu Negiši rjú... a krom toho, že v tomto veřejném rozhovoru vysvětlil jak se dostal k následnictví školy, popsal také některé techniky i historii, vyjmenoval své současné žáky... pokud jsem to dobře počítal, bylo jich 8 nebo 9... z celého světa (JPN, USA & Hawai, Chorvatsko). Ta jeho škola je stará pouhých 175 let, ale je to sakra korjú... Nemyslíte, že pán poodhalil víc ura než se nabízí tady... (Myhero, co si o tom myslíš?)

Kdo byh chtěl vědět víc, ať pro začátek gůgluje a hledá třeba tuhle starou školu a nebo víte co, hledejte staré školy vůbec. Je to fakticky něco úplně jinýho, než se dočtete a dokoukáte tady. Internet není nemoc, je to dobrý začátek pro hledání starých škol, krom cvičení samozřejmě. Zjistíte třeba, že Kašima ©in rjú není totéž jako Kašima ©intó rjú nebo Kašima Džikišin Kage rjú... a víte co, najdete i detaily o těchto a dalších školách, stejně jako jejich hlavní i jiné představitele, tedy i učitele, kteří je vyučují... Nenajdete nafocené nebo natočené techniky, návody jak to, či ono cvičit... ale i tak toho bude dost. Víc, než se nabízí tady. Moje otázka tedy zní "jsou představitelé těchto škol, držitelé tradičních mokuroku apod. nelegitimní?"

Jak už jsem napsal, nemusel jsem tvořit minulý příspěvek a nemusel jsem dělat ani tento. Ale prostě jsem chtěl a napsal ho. Myslete si třeba, že mi jde o nějaké špinění kohokoliv (myslím, že z toho co nám tu j_madl napsal je nad věcí a tak se ho to nedotýká). Myslete si třeba že chci zvyšovat význam svůj nebo toho, co dělám, na úkor někoho jiného, anebo si řekněte "to je magor" a nijak to nezdůvodňujte... Samozřejmě, že budu rád, když mi kdokoliv přidá nějaký svůj názor, objektivní :) hodnocení třeba i soukromě...

Pro sebe toto téma uzavírám, do Nagomi se nechystám, ale (neboť jsem byl pozván), nevylučuju, že tam jednou přijdu.

Mějte hezký den a týden a klíďo se ozvěte soukromě...

Patrik

P.S.
Nedávno jsem se pokusil něco vysvětlit známemů, který cvičí moderní aikidó a iaidó... použil jsem slovo "korjú" (staré školy) a jeho reakce byla něco jako "brrr, ja nemyslím žádný tajný školy jako nindžové a tak"... Možná tento typ rozhovorů a reakcí je tím důvodem, proč bych rád mezi lidi dostal trochu víc informací o tom, jak moc jsou takové školy "brr"


Pato, ty si skutocne grafoman ( v dobrom). Vies toho naozaj dost a vela som si z tvojich prispevkov zobral, teda najma z hladiska historie, blabla, ale myslim, ze svoje zatial nenaplnene spisovatelske ambicie by si si mal riesit niekde inde, napriklad vydanim pripravovanej knihy o koryu.
Bezucelne zaparanie a zhadzovanie ludi, ktori uz nieco napisali, a dokonca aj toho dost urobili (urcite viac ako ty) po internetovych forach akurat svedci o tvojej neschopnosti, teda zatial. Sak vydaj nieco a potom uvidime ako obstojis u kritikov 8)
Naposledy upravil kusa dne pon 28. úno, 2005 13:29, celkově upraveno 1
kusa
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 127
Registrován: stř 18. čer, 2003 23:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Angus » pon 28. úno, 2005 13:21

Pro všechny:
Nemohli byste prosím používat jako citaci pouze úryvek namísto celého příspěvku?
Vždyť jsou tři stránky zabrané dvěma dokola citovanými příspěvky a je k nim vždy přidána třeba jen jedna věta. :evil: Dokonce se mi zdá, že čím dleší citovaný příspěvek, tím kratší komentář :evil: To se prosím netýká jen tohoto fóra, ale samozřejmě všech. Co se děje tady, to už je ale zvěrstvo :evil:
:wink: :lol: :lol: :lol:
Angus
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 692
Registrován: pon 23. čer, 2003 23:00

Příspěvekod lokwon » úte 01. bře, 2005 9:40

:?
lokwon
diskutér - nováček
diskutér - nováček
 
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 20. bře, 2003 0:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod Anonymní » úte 01. bře, 2005 14:21

jen můj názor na tuto diskuzi (i když si nedělám iluze, že by někoho zajímal):

patrik: už to tu bylo napsáno (kusa), víš toho opravdu hodně a dáváš jasné otázky na které očekáváš jasné odpovědi. Nicméně mám takový dojem, že pokládáš po internetu otázky člověku, kterého neznáš osobně - a úporně se dožaduješ odpovědí i na věci, které Tobě mohou připadat jednoduché a jasné, nicméně pro tázaného mohou být natolik osobní, že nepřipustí jejich zveřejnění na ANONYMNÍM DISKUZNÍM FORU. (upřímně se vůbec divím, že p. Mádl na cokoliv takto odpovídá). Kdybys byl jeho žákem a tyto dotazy na něj vznesl osobně, neměl bych proti tomu nic, takhle mi to přijde jako neustále dokola opakovaná snaha o zpochybňování za každou cenu (podle vzorce NEDOSTANU JASNOU ODPOVĚĎ = ODPOVÍDAJÍCÍ ML®Í = NĚCO NENÍ V POŘÁDKU resp. ODPOVÍDAJÍCÍ JE PODVODNÍK).

Proč tedy, když chceš znát odpovědi na otázky, nesnažíš se o Nagomi dozvědět něco víc jinak než po internetu? Byls pozván, nicméně místo aby ses přijel podívat a pohovořit, snažíš se tu dál a dál zaplavovat ostatní přílivem pochybností...

Možná se mýlím, ale není v Go Rin No ©o náhodou jedna ze zásad něco ve smyslu, že kritizování ostatních oslabuje karmu?

Poslední dotaz: Kolik je Ti let a co jaký stupeň (žákovský nebo mistrovský) jsi zatím dosáhl v BU?
Neber tyto otázky jako rýpání, spíš jako použít Tvou vlastní metodu získávání informací.


p. Mádl: ®ivé ostří jsem četl, taky jsem nerozumněl zcela všemu, nicméně se necítím kompetentní k tomu, na cokoliv se vyptávat (neřkuli to zpochybnit)

Internet možná není zlo, jak napsal Patrik, může ale v některých případech být jeho prostředníkem (prosím nebrat osobně, tím by toto tvrzení kdokoliv z vás jen potvrdil :)

slunce v duši :)
Anonymní
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 8403
Registrován: čtv 01. led, 1970 1:00

Legitimita skoly

Příspěvekod mikeone » úte 01. bře, 2005 14:28

Opravdu tezko rict, jestli se da vysledek nejak shrnout. "Tajemnych skol" s mlhavymi odkazy na neco se urcite najde rada i v Japonsku, pokud bych chtel byt hodne popularni, tak urcite existuje nejake Ninjutsu ryu, ktere se kazdou noc stehuje do jineho skladiste a jenom podle znacek na dverich se pozna, kde to bude pristi vecer. V nasich koncinach je to snad zbytecnost...
Jestli ma nekdo potrebu kolem sebe vytvaret auru tajmna, asi si mysli, ze pro to ma legitimni duvod. OK, s tim se da zit, ale pak neni mozne se zastitovat tradici a linii, kdyz ta neni dolozitelna.
Muze se stat, ze pri vyletu do cizokrajne zeme objevite na pude krabici s popisem tajnych technik okultniho spolku a doma na tom postavite skolu (ted samozrejme bagatelizuji), na druhou stranu nevidim nic spatneho na tom, pokud ma osoba pocit, ze je dostatecne erudovana na zalozeni vlastni skoly na zaklade vlastnich vedomosti a vsadi na to svoji obzivu. Ja treba vim, ze me by nic takoveho neuzivilo a takove lidi obdivuji, to chce kus odvahy. V tom pripade ale je podle me spise k uzitku priznat, ze Ano, tohle vsechno jsem sestavil sam, tedy neni to stara skola, ale muzete tam najit prvky toho a toho. Ohanet se kontakty a imaginarnimi bezejmennymi osobami (proc ? S touhou ve vetsi autenticitu stylu ?) je dost na skodu, to proste neobstoji.
Nas ucitel Muso Shinden Ryu z Anglie sve dojo zalozil v dobe, kdy o necem jako ShinBuKan nemel nejmensi tuseni (rodina Ishido), a shodou okolnosti se pan V.Cook a Shizufumi Ishido o par let potkali v Anglii, s dost velkym prekvapenim koukal na kanji nad vchodem evropskeho dojo, ktere byly shodne s jeho vlastnimi. Bylo - je - z toho pouto/giri na cely zivot. A nemyslim, ze by v te dobe, kdy o vzajemne shode panove nevedeli, mohl V.Cook (dnes 7.dan iaido Renshi) tvrdit, ze vyucuje MSR ve stylu rodiny Ishido...
Vsichni se u nekoho ucime, nikdo se nenarodi se schopnostmi a znalostmi, ktere by rovnou mohl predavat. Tezko uverit, ze by u nas byl v dnesni dobe styl tak uzavreny verejnosti (ktery se verejne vyucuje), ze by jeho prameny bylo treba tajit. Bohuzel za sebe musim priznat, ze takove vytvareni tajmena na me mnohem vic pusobi jako snaha po popularizaci osoby tajemno vytvarejici (Videl jsem Elvise, kdo si na me chce sahnout :-) ), nez verohodna informace pro vstup do konkretni skoly. Mozna je to jenom nedockavost Evropana bez vyssi miry trpelivosti dozvedet se nektere veci konkretnim studiem ve zminene skole, ale proste jsou informace, ktere je potreba vyslovovat jasne.
mikeone
diskutér - začátečník
diskutér - začátečník
 
Příspěvky: 65
Registrován: čtv 20. bře, 2003 0:00

Příspěvekod patrik » úte 01. bře, 2005 14:32

2geralt1

patrik píše:Pro sebe toto téma uzavírám(...)


O mě? Založ si na to fórum, nebo se někoho zeptej...

Patrik
patrik
mistr diskutér
mistr diskutér
 
Příspěvky: 2634
Registrován: úte 25. bře, 2003 0:00
Bydliště: Zlín

Pro Pucmusana

Příspěvekod mamushi » úte 01. bře, 2005 21:36

pucmaz píše:Je jmeno tohoto "jednoho japonce" taky tajne? Nechcete o tomto tematu rict vic?... prosim. Nebo povazujete i tento muj zajem o historii vasi skoly za urazku? Dekuji


Podivej Pucmasane, k tomu Ti muzu rict asi jedinou vec. Kolem toho je uz tolik mlhy, ze jestli Te to fakticky zajima, tak se seber a zajed za nima osobne. Na rozdil od zbytku tohohle fora ty tu moznost mas.

j_madl píše:
Toto tvrzení vyplynulo z debaty, kterou jsem měl ve svém dójó s jedním starým japonským mistrem "Kendo", při jeho soukromé návštěvě. Debata vznikla na základě toho, že se mne ptal na pramen některých technik, které jsem měl ještě od svého otce, který je měl od svých učitelů Jiujitsu z 30. let v ČR a později v Německu. Byl překvapen, neboť techniky byly velmi ..... účinné?... s použitím principů, které se dnes obecně nevyučují. Když jsem mu řekl, jak starý je jejich zdroj, začal se mnou hovořit na toto téma. Tato událost má svědky, ale prostě vzhledem k osobě onoho učitele a jeho přání zachování inkognita jeho tehdejší návštěvy, prostě toto téma zůstavá takto neúplné.


Tenhle clovek se jmenuje Iida Akio (井田明哲) a je mu 78 let. Loni se shodou okolnosti prestehoval z Niigaty do Kawasaki - kam to mas po Odakyu line 30 minut zrychlenym vlakem z Shinjuku. Mail, telefon a adresu Ti hodim do SZ. Prahu a CR si zamiloval - takze pokud reknes, ze jsi Cech :lol: a ze v Japanu cvicis, dvere budes mit otevreny.
Pan Iida dlouho pracoval na ministerstvu financi, pak jako Chairman v Taiko Bank v Niigate - a opravdu cely zivot zasvetil studiu kendo. Kolikaty ma dan nevim, ale az do lonska se vzdy na podzim ucastnil "ucitelskych turnaju", kam je vstupenka 6.dan a vyssi. Je to hrozne laskava osoba, v CR byl nekdy v roce 97 asi na tyden se svoji dcerou na dovoleny. Timto taktez potvrzuju, ze u Josefa Madla v dojo skutecne byl - ale vic to komentovat nebudu, protoze tady budu nejakym neoveritelnym tvrzenim vyvracet jiny neoveritelny tvrzeni… – Ty ale, budes-li mit cestu do Tokia, muzes vzit "Zive ostri" a vyrazit za nim. Muzes mu zkusit precist popis jeho navstevy u pana Madla v dojo - v Zivem ostri to je jako navsteva pana Kawachiho - a uvidis sam, co ti k tomu rekne. Nicmene, pocitej i s variantou, ze mozna stareho pana ponekud zarmoutis... Ja to srdce tohle udelat nemel.
A nebo se na to vykasli a misto zcela zbytecne zabityho casu s nim udelej treba rozhovor pro tyhle stranky. Cvicil v ramci kendo i Nitto ryu, napsal o cviceni kendo skvelou knizku, prefekturalni Kendo klub v Niigate privedl jako ucitel-trener k jejich hitoricky prvnimu vitezstvi v celojaponskym poharu. A nebo nech svet BU uplne spat a popovidej si s nim na tema, jaky to bylo za 2.sv., kdyz americani bombardovali drevenou Osaku zapalnejma bombama a on utikal z horici knihovny a pak s kamaradem mezi dohorivajicima troskama prezivali s jedinym pokladem - kbelikem vody, kterej v ty knihovne stihli sebrat…
Kazdopadne, pan Iida zije sam a pokud bys mel cas ho navstivit, tak mu udelas jedine radost.

j_madl píše:
Jméno Nagomi mi jeden velmi vážený Japonec dal k používání školy před svědky po stáži v našem dójó a je to rodinné jméno jeho nejbližšího rodinného kruhu.


Zato tady to budes mit o dost jednodussi. "velmi vážený Japonec" se jmenuje 茂山 七五三 (しげやま・しめ). Jelikoz znamy je asi stejne jako vazeny, tak pokud znakama nakrmis google, najdes asi vsechno, co by te mohlo zajimat. O jeho aktivitach ve Francii a v CR najdes clanky v Sankei Shinbun, Live in Kyoto, Nikkei Shinbun… Najdes to vcetne jeho rozvrhu, kdy v jaky casti Japanu vystupuje. A opet, I tenhle clovek ma CR rad (byl v CR uz 3x ) a reknes-li, co jsi zac a za kym jdes, na 95% Te po predstaveni pusti do satny, aniz by ses musel na kohokoliv odvolavat a vystavoval se tak riziku, ze se ti nedostane 100% objektivni info.

Tenhle clovek ma sice 4.dan v kendo a 3.dan v iaido (zen nippon renmei) - ale to (pro Patrika a Tebe asi pochopitelne, pro ostatni zminuju zamerne) v CR neucil. Je to profesionalni HEREC, do CR poprve prijel v roce 1998 a nasledne v Praze vedl v letech 2000 osmidenni a v roce 2004 tritydenni seminar tradicniho divadla.
Pokud Te zajima vic, opravdu nebude nad to, kdyz se s nim pokusis setkat a zeptas se ho osobne.

Jinak tenhle herec je tak strasne tajnej, ze jeho fotku uz dva roky najdes dokonce i mezi clanky na tomhle serveru:
http://www.bojovaumeni.cz/bu/modules.ph ... cle&sid=27

Pouze v pripade, ze by pro Tebe akce “prime setkani” byla casove nezvladatelna, tak doporucuju asi hodinovej dokument, kterej sel nekdy v pulce rijna na satelitni SKY prefect TV a nekdy v dubnu to budou opakovat. Tam o jeho aktivitach v CR mluvi velice podrobne jeho syn… Je to satelit, takze to pripadne chyti i Miro na Taiwanu, pokud by snad mel zajem… Mozna by to mohlo zajimat i Pavelu – ale je otazka, kde v CLR se naleza - nebot Peking uz v dosahu asi nebude…
...but your counsciosness is all you, can take to your grave.
mamushi
pokročilý diskutér
pokročilý diskutér
 
Příspěvky: 123
Registrován: čtv 09. zář, 2004 23:00
Bydliště: Miya

PředchozíDalší

Zpět na japonská bojová umění a sporty...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků