Moderátor: pm
head píše:mal som tu cest cvicit aj EWTO aj AVSE ako zaciatocnik...
rok som cvicil pri EWTO a potom u AVSE (takmer od zakladov),
podobne to asi bolo, ale nie rovnakeu ewto som uz zacinal s chi sau (aj ked som prd vedel:) ale pri AVSE mi tvrdil trener, ze tam ho zacinaju ovela neskor... takisto u ewto som cvicil pak sau od zaciatku (miloval som to
) pri avse som ho nevidel... aspon nie v takej podobe (mozno neskor je, tam boli vsetci "zaciatocnici")...
nechcem vyvolavat ziadny flame kto je lepsi... to bol len moj postreh
Virgee píše:U L. DVořáka studuju VT už 4 roky, R. Bittnera také znám a doporučuji AVSE. Určitě je to lepší finančně i osobně, je to opravdu pružnější. Co se týká Chi Sao - je sice pravda, ze ChS je v AVSE malinko později než v EWTO, ale co. Abys si mohl bojovat čiste s ChS musíš ho trénovat hodně HODNĚ dlouho, takže já dávám přednost nácviku míň technických ale hodně účinných technik a ChS lehce později. Když se bude učit ChS hned od 1. stupně, budeme mít sice odborníky na ChS a techniku ale asi je dřív někdo přizabije, než se to dokážou naučit dostatečně. Dřív, v Číně se to mohlo trénovat tak, že nejdřív jen Siu Nim Tao, pak Poon sao atd., ale tam měli víc času i trpělivosti. My Evropané se to musímě učit trochu jinak, což neznamená hůř, naopak, moderní styl výuky je nám bližší.